Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Hibridul Toyota Prius intră în topul celor mai vândute maşini din lume

Intrat în piaţă în urmă cu 15 ani ca un model ecologic şi economic, destinat unei nişe de piaţă, modelul hibrid Prius al companiei auto Toyota a ajuns în topul celor mai vândute maşini la nivel global.  Cererea mare de pe piaţa americană cât şi stimulentele oferite de guvernul nipon au transformat hibridul într-un mare succes.

29 Mai 2012, 13:37 |
Modelul Prius Plug-In. / FOTO: www.bloomberg.com

Grupul auto nipon Toyota domină topul celor mai vândute maşini la nivel global, după ce Toyota Prius a ajuns pe locul trei. Vânzările Prius au crescut de peste două ori, de când Toyota a extins seria de automobile hibrid la patru modele, potrivit Bloomberg.

În primul trimestru al acestui an, vânzările de Toyota Prius au ajuns la 247.230 de unităţi, fiind depăşite doar de Toyota Corolla cu 300.800 unităţi şi Ford Focus cu 277.000 unităţi.

Gama Prius a depăşit alte maşini cu vânzări mari ca Hyundai Elantra, Volkswagen Golf, Ford Fiesta, CMC Cruze şi Honda Civic.

Toyota a fost de altfel, cel mai mare producător auto, din punct de vedere al vânzărilor, în perioada 2008 - 2010, înainte ca dezastrele naturale să paralizeze producţia şi livrările.

Vânzările vehiculelor Toyota, Lexus, Scion, Hino şi Daihatsu a crescut cu 18% până la 2,49 millioane în primul trimestru, potrivit unui raport Toyota, care a fost întocmit în luna mai.

Datele compilate de Bloomberg pun compania japoneză în faţa General Motors Company care a vândut 2,28 millioane de unităţi şi a Volkswagen, cu 2,16 millioane de unităţi.

Maşina-minune

Gama automobilelor hibrid a adus producătorului Toyota trei dintre cele zece cel mai bine vândute modele din Statele Unite ale Americii (SUA) de anul acesta, printre care se numără şi modelul Camry, de mărime medie.

Aqua a devenit maşina momentului în Japonia şi apariţia ei a triplat vânzările “familiei” Prius la 175.080 în primul trimestru, de la cele 52.507 din aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacă subvenţia se va termina în luna iulie şi guvernul nu o prelungeşte, scutirea de taxe va continua până în 2015.

A fost grozav că lansarea modelului Aqua a coincis cu programul de subvenţii al guvernului, dar succesul Toyota nu se datorează programului guvernamental ci maşinilor bune. Asta presupune asigurarea că volumele de vânzări se vor menţine şi după terminarea facilităţilor guvernamentale”, a spus Koichi Sugimoto, analist principal al BNP Paribas din Tokyo, care recomandă investitorilor să nu îşi vândă acţiunile Toyota.

Toyota se întoarce

De la lansarea Prius în Japonia, în 1997, Toyota a vândut în total 4 milioane de automobile hibrid, incluzând cele 1,5 milioane cumpărate de americani, potrivit unui raport al companiei făcut public pe 22 mai.

Vânzările Prius în SUA au cresut cu 42% în primul trimestru şi a ajuns la 56% în aprilie, la cifra record de 86.027 de unităţi. Vânzările la nivel mondial au crescut cu 125%.

Prius oferă reţeta succesului pentru maşinile cu alimentare alternativă, inclusiv Nissan Leaf şi Chevrolet Volt.

Ritmul vânzărilor stabilit de Prius este puţin probabil să poată fi egalat de un alt model hibrid, este de părere John Wolkonowicz, un analist independent specializat pe istoria automobilismului.

Prius defineşte un segment

Este un fenomen similar cu cel al firmei Chrysler şi dubiţele: a produs prima dubiţă şi după toţi aceşti ani se menţine pe poziţia de lider la vânzări pe acest segment. În aceeaşi linie, Prius a fost prima maşină hibrid de pe piaţă”, a explicat John Wolkonowicz, analist independent specializat istoria auto.

Decizia Toyota de a da caroseriei de Prius o formă mai specială, care nu place unor iubitori ai automobilelor, a avut un beneficiu pe termen lung. “Chiar şi persoanele care nu se pricep la maşini au habar despre ce este un Prius” a mai spus el.

Prius atrage ca marca firească a celor care doresc o maşină ecologică şi cu un consum redus de carburant.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 16°C 18°C
IASI 18°C 18°C
CLUJ 18°C 20°C
CONSTANTA 12°C 13°C
CRAIOVA 13°C 18°C
BRASOV 14°C 16°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Aprilie 2019, 21:57
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-04-2019
Deschidere: 8351.3
Maxim: 8402.88
Mimim: 8345.96
Variatie: 0.62%
FP
0.96
0%
SNG
33.60
1.04%
TLV
2.19
0.69%
SNP
0.37
3.13%
BRD
13.74
0.29%
SNN
10.74
1.29%
TGN
350.00
0%
EL
10.90
2.27%
SIF3
0.25
0.4%
DIGI
24.40
2.81%
ARHIVĂ ȘTIRI