Haos pe aeroportul Otopeni. Purtătorul de cuvânt al aeroportului: Pasagerii să vină cu 3 ore înainte de ora zborului și, pe cât posibil, să își facă check-in-ul de acasă

1 iulie 2022, 09:52

Vacanța la Viena a unei familii din București a început cu stângul. Se pregăteau să plece spre aeroport pentru a sărbători ziua fetiței, lor când compania aeriană i-a anunțat că zborul lor a fost anulat. S-au bucurat totuși că, după multe insistențe, au obținut trei locuri pentru zborul următor, în aceeași zi.

Joi, 141 de zboruri care trebuiau să aterizeze sau să decoleze de pe Aeroportul din Otopeni au avut întârzieri de peste jumătate de oră, iar cel puțin 10 curse au fost anulate. Vineri dimineața, avioanele care urmau să decoleze spre Londra și Viena au rămas la sol.

În pandemie, când erau puține curse, companiile aeriene, dar și aeroporturile, au făcut concedieri pe banda rulantă pentru că nu își permiteau să plătească salariile tuturor angajaților. După ce viața și-a reluat cursul și numărul zborurilor a explodat, e nevoie de mai mulți însoțitori de zbor, piloți, dar și personal în aerogări. Spre exemplu, numai verificările de securitate pentru angajarea unui responsabil cu bagajele în aeroport poate dura chiar și două săptămâni.

––

În prima parte a zilei, peste 50 de zboruri au avut întârzieri mai mari de 30 de minute. Principalele cauze sunt lipsa de personal, problemele tehnice apărute și restricții de rută.

Întârzieri au fost și pe alte aeroporturi din țară.

Companiile aeriene și operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu lipsa de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce în perioada verii s-a majorat cererea pentru călătorii aeriene, în urma ridicării majorităţii restricţiilor. Tot mai mulţi angajaţi ameninţă cu mişcări de protest.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă