Guvernele europene iau măsuri pentru a controla prețul benzinei

18 octombrie 2021, 18:55

Puterea de cumpărare a francezilor scade văzând cu ochii. Așa că, după modelul cecurilor pentru electricitate și gaz, Franța caută acum soluții pentru persoanele cu venituri modeste în fața creșterii îngrijorătoare a prețurilor la carburanți.

Bruno Le Maire, ministru de Finanţe al Franţei: „Eu prefer o resursă cum ar fi cecul pentru carburanţi în loc de scăderea taxelor. Mai durează puţin să clarificăm lucrurile şi să le aşezăm în context.”

Guvernul a anunțat fonduri de peste 5,6 miliarde de euro pentru a proteja familiile defavorizate.

Anunțurile legate de acordarea cecurilor pentru carburanți sunt așteptate peste câteva zile. Acum, un litru de benzina costă, în medie, 8 lei din care taxele reprezintă mai mult de jumătate.

Croația a găsit altă soluție: a limitat pentru 30 de zile prețul carburanților. Prin decret guvernamental, un litru de benzină nu va putea depăși echivalentul a 7.30.

Tomislav Coric, ministru de Finanţe al Croaţiei: „Dacă situaţia nu se stabilizează în următoarele 30 de zile, deşi există previziuni că preţurile petrolului vor scădea pe pieţele de referinţă până la sfârşitul anului, guvernul vă continua să monitorizeze situaţia şi va acţiona în consecinţă.”

Analiștii din Ungaria văd însă puține șanse de redresare a situației. Acolo, prețul carburnatilor continuă să crească în fiecare zi câte puțin; litrul de benzină a ajuns acum la echivalentul a aproape 7 lei.

Viktor Nagy, analist financiar: „Vedem că, din păcate, prețurile mărfurilor se stabilizează la un nivel ridicat. Se întâmplă la fel şi cu petrolul. Dacă tendinţa se menţine și prețul petrolului continuă să crească, iar moneda ungară slăbește față de dolar, asta indică faptul că va continua creșterea prețului combustibilului pentru perioada următoare.”

Operatorii de pe piața petrolului spun că sunt obligați să crească prețurile nu numai din cauza cotațiilor de pe piața internațională, ci și pentru că sunt în creștere costurile de întreținere. Mai ales cheltuielile generale, cu electricitatea și gazul. Mai sunt și taxele speciale pe carburant, decise de fiecare țară, dar și faptul că nu scade deloc cererea pe piețele interne.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite