Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
PRIM PLAN

Gruia Stoica, şeful GFR: Nu intenţionez să dau oamenii afară. Resursa umană este foarte importantă

Personajul zilei, omul de afaceri care şi-a adjudecat 51% din acţiunile CFR Marfă, a venit la Prim Plan pentru a răspunde numeroaselor întrebări legate de cumpărarea companiei şi de viitorul acesteia. Nu în ultimul rând, legate chiar de persoana sa. Pentru că Gruia Stoica s-a aflat în premieră într-un studiou de televiziune.

20 Iunie 2013, 22:21 (actualizat 20 Iunie 2013, 22:32) | Prim Plan |
Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Român, la Prim Plan
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Cine este cel supranumit "Regele Vagoanelor", are într-adevăr banii pe care s-a angajat să-i plătească, de ce a încercat să obţină o plată în rate, cum răspunde acuzaţiilor lansate de cei cu care s-a bătut pentru adjudecarea companiei, ce va face cu CFR Marfă, are în plan restructurări şi disponibilizări de personal?

VIDEO
Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Român, la Prim Plan
Principalele declaraţii ale omului de afaceri Gruia Stoica, la Prim Plan:

  • Avem active de peste 400 de milioane, există aceşti bani. Dacă nu voi plăti aceşti bani va trebui să plătesc 28 de milioane de euro, conform contractului
  • Am o parte din bani, dar marea majoritatea va fi din creditări.
  • Am luat în calcul şi negocierile cu FMI şi Banca Mondială. Sunt un om de afaceri care trăieşte în Romania, nu aş fi putut să nu ţin cont de asta
  • Am stiut de conversia actiunilor în bani şi dar nu am avut informaţii privilegiate
  • Avem de luat nişte decizii grele. Ştim ce am luat şi ne-am asumat această responsabilitate. Cu siguranţă în anumite puncte este nevoie de restructurare. Nu vrem să creăm probleme sociale ci chiar aş vrea, ca împreună cu ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale să găsim soluţii, să nu dăm oamenii afară sau să le oferim altceva.
  • la CFR sunt 10.800/11.000 de angajaţi, mai sunt 9.000 la Granpet. Deci vom avea în jur de 20 000 de oameni. Nu intenţionez să dau oamenii afară. Eu ţin la oameni, chiar am o fundaţie care se ocupă de câteva sute de copii, din care, în viitor vom recruta project managerii. Pentru mine resursa umană este foarte importantă
  • Numai prin sinergie cu Grupul feroviar, putem aduce CFR la o rată de responsabilizare de cel puţin 5%.
  • Există o supradimensionare de personal. O primă măsură a fost luată deja de ministerul Transporturilor care vizează 1.000 de oameni, plus încă 500 de oameni după restructurare.
  • În toamnă avem de gând să producem prima locomotivă românească de după 1990 la Reloc Viitor Electroputere Craiova.
  • Toate societăţile pe care le-am cumpărat de 13 ani le-am adus la profit
  • În perioadă de criză am plătit peste 200 de mililoane de euro la bugetul de stat
  • În Bulgaria suntem al doilea operator feroviar, în Ungaria la fel, iar în Austria avem licenta de transport.  Croaţia rămâne un obiectiv pentru GFR, dar în Croaţia nu ni se cer bani, ci trebuie să ne asumăm o datorie.
  • Am ieşit din ţară pentru că am vrut să arătăm că se poate poate opera şi în afara României
  • Echipa de fotbal Rapid se numea înainte Rapid CFR. Sigur că mă voi implica în soarta clubului

Privatizarea CFR este pe de o parte  o miză politică ce trebuie continuată - angajamentul cu FMI trebuia respectat. CFR va avea nevoie de 5 ani de restructurare, e o companie greu de dus în spate. Grupul are nevoie de consolidare, nu numai de extindere. Fiecare companie are un ciclu de viaţă şi nişte etape, peste care nu trebuie să se treacă, a declarat Valentin Ionescu, fost ministru al Privatizarii, în direct prin telefon, la Prim Plan.

Prezenţa acestui grup este o mândrie statală şi naţională pentru că este în primul rând vorba de un investitor român. România va intra într-un circuit internaţional de transport dinspre Est spre Vest, a declarat Ionel Blănculescu, consilierul primului ministru, în direct prin telefon, la Prim Plan.

 

 

 

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 35°C 28°C
IASI 28°C 24°C
CLUJ 28°C 23°C
CONSTANTA 30°C 27°C
CRAIOVA 34°C 30°C
BRASOV 29°C 22°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Iulie 2019, 11:26
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-07-2019
Deschidere: 9087.58
Maxim: 9106.42
Mimim: 9059.13
Variatie: -0.31%
TLV
2.53
0%
SNP
0.41
0.61%
BRD
13.40
0.74%
SNG
32.70
0.61%
WINE
23.50
0.43%
COTE
79.00
0%
TGN
362.50
0.14%
SNN
11.14
0.71%
IMP
1.17
0%
BRK
0.08
1.96%
ARHIVĂ ȘTIRI