"Bun venit în Uniunea Europeană... dar atenţie mare la gropi, bălți și alte pericole". Asta ar fi trebuit să fie scris la intrarea în România, în Vama Albița, într-unul dintre cele mai tranzitate puncte de frontieră din țară. Aici, porțiunea de drum nu a mai văzut asfaltul de 10 ani. TVR Iași a cerut un punct de vedere administratorului, Ministerului Finanțelor, dar până la difuzarea știrii, nu a primit niciun răspuns. Să vedem cum arăta vama azi
Cei care ajung pentru prima dată la Vama Albiţa, punctul pe unde intră un sfert din traficul rutier de marfă, sunt nevoiți să dea o probă de îndemânare . Realitatea este cu atât mai dureroasă cu cât camioanele care intră în România sunt încărcate cu zeci de tone de produse.
Totul este rezultatul unei originale împărţiri a atribuţiilor între Drumurile Naţionale şi Direcţia Regională Vamală Iaşi.
Reprezentanţii Vămii nu au făcut niciun comentariu în faţa camerei şi nici în faţa autorităţilor vasluiene.
Între timp, prefecții judeţelor Vaslui și Iași au ajuns să trimită memorii la Ministerul de Finanţe şi Ministerul Transporturilor pentru a le aduce aminte de Vama Albiţa.
O soluție, menționată în memoriul depus la București, este ca Ministerul de Finanţe să vireze Direcției Vămilor fondurile necesare pentru refacerea asfaltului. Potrivit estimărilor constructorilor, asfaltarea carosabilului nu ar lua mai mult de trei zile.