Giandomenico Basso câștigă Raliul Clujului, Tempestini etapa națională

8 mai 2018, 01:24 (actualizat 4 decembrie 2023, 17:19)

Etapa clujeană disputată în weekend a punctat în două competiții: Tour European Rally, fapt ce a atras și 11 echipaje din afara României și Campionatul Național de Raliuri, unde 90 de mașini s-au înscris la start. Totalul de 101 echipaje anunțate a dus la un record de participare pentru o competiție organizată de Federația Română de Automobilism Sportiv după 1989.

valino

Echipaje din din Italia, Belgia, Bulgaria, Ungaria, Suedia, Georgia, Franța și Polonia s-au alăturat românilor la Startul Raliului Clujului, favorit fiind câștigătorul de anul trecut, Giandomenico Basso. Acesta, avându-l în dreapta pe Lorenzo Granai a dominat Transilvania Rally și a câștigat 10 dintre cele 14 probe speciale.

Adversarul principal al lui Basso a fost Simone Tempestini, pilotul Napoca Rally Academy evoluând în raliul de casă. Duelul celor doi s-a evidențiat încă de la Shakedown unde ambii au terminat sesiunea de teste cu același timp. Giandomenico Basso a fost însă mai rapid și i-a lăsat lui Simone locul doi în clasamentul TER. Podiumul a fost completat de Dan Gîrtofan, care și-a luat revanșa față de prestația din prima etapă, disputată la Brașov.Simone Tempestini

În competiția internă Simone Tempestini nu a avut adversar, argintul lui Dan Gîrtofan fiind urmat de o altă Skoda Fabia R5, pilotată de Valentin Porcișteanu. Valino a arătat și el o altă față în comparație cu prestația din prima etapă, însă poziția sa pe podium se datorează și abandonului lui Bogdan Marișca, campionul național en-titre nereușind să ducă la final un raliu unde era printre favoriți alături de coechipierii săi de la Napoca Rally Academy. La capitolul abandonuri a ”punctat” și Adrian Teslovan, care pentru al patrulea sezon la rând nu reușește să termine competiția transilvăneană. Retragerea prematură din cursă i-a permis însă să facă o radiografie a cursei pentru Știrile TVR:

Adrian Teslovan

”Se pare că suferim de sindromul Transilvania Rally. Nici în acest an nu am avut noroc la această etapă, este al 4-lea an în care suferim cumplit la această etapă. Am început cu stângul, încă de la shakedown(sesiunea de antrenamente) cu o scurgere masivă de benzină în habitaclu pe prima trecere, pe proba Beliș calculatorul mașinii s-a decuplat din programul de concurs  iar punctul final pentru noi a fost  proba Florești, acolo unde din cauza unei greșeli, am ieșit de pe drum, distrugând suspensia față dreapta.

Așa că, după abandonul de vineri seara, am devenit spectatori profesionisti și  astfel ne-am concentrat pe spectacolul oferit de colegi. Ce pot spune, este faptul că a fost o etapă dominată de Basso de la un capăt la altul, urmat foarte aproape de Simone Tempestini, așa cum era de așteptat, după spusele unora. Eu pariasem pe Simone, dar din nou am fost neinspirat. Consider că Dan Gîrtofan a avut cea mai frumoasă și strategică evoluție, fiind în permanență în plasa primilor doi și Alexandru Pițigoi care, cu al său Porsche, a avut și el o prestație absolut spectaculoasă. Valentin Porcișteanu a dus o luptă de recuperare după problemele de vineri, ajungând până pe locul 3 în clasamentul național. A fost spectacol și la clasa 11 unde Tomi Abraham şi tânărul Adi Iliescu s-au luptat până aproape de final, Tomi fiind trădat de motorul combiului său. De asemnea mi-a plăcut Cristian Dolofan, care a avut o evoluție admirabilă.

Raul Badiu a bifat tot ce era de bifat în competiția internă,  iar Alex Filip s-a impus, câștigând fără drept de apel clasa 2WD, în Tour European Rally.

A fost o  etapă foarte reușită din punct de vedere al organizării, cu foarte mulți spectatori entuziaști pe probe.

Ne vedem la Arad în 25-26 Mai.”

podium

Clasament Telekom Sport Transilvania Rally 2018 powered by Ford

1 / 63 G. Basso 
L. Granai
RC2 Skoda Fabia R502:08,3000:00,0
2 / 4 S. Tempestini 
S. Itu
RC2 2 Citroen DS3 R502:09,6000:01,3
3 / 2 D. Girtofan 
T. Marza
RC2 2 Skoda Fabia R502:11,7000:03,4
4 / 3 V. Porcisteanu 
D. Dobre
RC2 2 Skoda Fabia R502:12,0000:03,7
5 / 41 C. Aur 
S. Moraru
RC2 2 Skoda Fabia R502:13,9000:05,6
6 / 70 G. Grigorov 
Y. Yordanov
RC4 Peugeot 208 R202:17,3000:09,0
7 / 8 M. Mihalache 
J. Soos
RC2 3 Mitsubishi Lancer Evo 902:18,2000:09,9
8 / 11 S. Badea 
D. Pulpea
RC2 2 Ford Fiesta R502:18,3000:10,0
8 / 14 M. Manole 
F. Dorca
RC2 2 Ford Fiesta R502:18,3000:10,0
10 / 88 C. Dolofan 
M. Sandu
RC2 3 Mitsubishi Lancer Evo 902:19,8000:11,5
11 / 83 A. Grigore 
V. Terzi
3 Mitsubishi Lancer Evo 902:20,0000:11,7
12 / 67 F. Pyck 
P. Dehouck
RC2 Mitsubishi Lancer Evo 9¨C10C02:20,30¨C11C00:12,0
13 / 68¨C12C J. Wagemans ¨C13C¨C14C F. GeerlandtRC4¨C15C Peugeot 208 R2¨C16C02:21,10¨C17C00:12,8
14 / 26¨C18C A. Pitigoi ¨C19C¨C20C B. CsomortaniRGT 4¨C21C Porsche 911 GT3 CUP¨C22C02:22,10¨C23C00:13,8
15 / 73¨C24C A. Filip ¨C25C¨C26C A. HiceaRC3¨C27C Renault Clio RS R3T¨C28C02:22,40¨C29C00:14,1
16 / 5¨C30C F. Tincescu ¨C31C¨C32C A. PopRGT 4¨C33C Fiat Abarth 124 RGT¨C34C02:22,90¨C35C00:14,6
16 / 324¨C36C A. Iliescu ¨C37C¨C38C R. Badea11¨C39C Mitsubishi Lancer Evo ¨C40C02:22,90¨C41C00:14,6
18 / 20¨C42C C. Grigoriu ¨C43C¨C44C B. RotaruRC2 2¨C45C Ford Fiesta R5¨C46C02:23,30¨C47C00:15,0
19 / 71¨C48C G. Nemet ¨C49C¨C50C I. SzaboRC4¨C51C Ford Fiesta¨C52C02:25,50¨C53C00:17,2
20 / 64¨C54C C. Casuneanu ¨C55C¨C56C C. PoenaruRC2¨C57C Skoda Fabia R5¨C58C02:25,70¨C59C00:1000:17,4
21 / 81¨C60C B. Nastase ¨C61C¨C62C D. Nastase11¨C63C Mitsubishi Lancer Evo 9¨C64C02:26,30¨C65C00:18,0
22 / 517¨C66C B. Cornea ¨C67C¨C68C V. Colceriu12¨C69C MG ZR¨C70C02:26,80¨C71C00:18,5
23 / 53¨C72C R. Nechifor ¨C73C¨C74C B. Iftemie11¨C75C Mitsubishi Lancer Evo 5¨C76C02:27,20¨C77C00:18,9
24 / 15¨C78C N. Maior ¨C79C¨C80C F. Maior9¨C81C Peugeot 106¨C82C02:27,70¨C83C00:19,4
25 / 19¨C84C B. Vrabie ¨C85C¨C86C C. Diacu9¨C87C Suzuki Swift Sport¨C88C02:27,80¨C89C00:19,5
26 / 13¨C90C D. Prepelita ¨C91C¨C92C D. Gheorghe3¨C93C Mitsubishi Lancer Evo 9¨C94C02:28,00¨C95C00:19,7
27 / 338¨C96C J. Tatu ¨C97C¨C98C E. Rotaru11¨C99C Subaru Impreza¨C100C02:28,30¨C101C00:20,0
28 / 32¨C102C D. Budai ¨C103C¨C104C L. Budai9¨C105C Suzuki Swift Sport¨C106C02:29,60¨C107C00:21,3
28 / 34¨C108C V. Miculici ¨C109C¨C110C A. Giusca9¨C111C Suzuki Swift Sport¨C112C02:29,60¨C113C00:21,3
28 / 42¨C114C R. Necula ¨C115C¨C116C A. Temes9¨C117C Suzuki Swift Sport¨C118C02:29,60¨C119C00:21,3
31 / 44¨C120C C. Timisica ¨C121C¨C122C L. Csegzy9¨C123C Suzuki Swift Sport¨C124C02:31,10¨C125C00:22,8
32 / 57¨C126C F. Petrisor ¨C127C¨C128C M. Basca9¨C129C Citroen DS3 R1¨C130C02:31,30¨C131C00:23,0
33 / 29¨C132C A. Girtofan ¨C133C¨C134C D. Vraja9¨C135C Suzuki Swift Sport¨C136C02:31,70¨C137C00:23,4
34 / 183¨C138C V. Teodor ¨C139C¨C140C B. CraciunA2¨C141C BMW E36 320i¨C142C02:33,30¨C143C00:25,0
35 / 104¨C144C B. Moldovan ¨C145C¨C146C S. RogozanA2¨C147C Renault Clio¨C148C02:34,00¨C149C00:25,7
36 / 18¨C150C A. Gheorghe ¨C151C¨C152C C. Solomon7¨C153C Peugeot 208 R2¨C154C02:34,90¨C155C00:26,6
36 / 17¨C156C R. Badiu ¨C157C¨C158C G. Lazar9¨C159C Suzuki Swift Sport¨C160C02:34,90¨C161C00:26,6
38 / 502¨C162C A. Lomadze ¨C163C¨C164C M. Meladze12¨C165C Hyundai i20 Coupe¨C166C02:35,80¨C167C00:27,5
39 / 101¨C168C C. Salistean ¨C169C¨C170C A. SimonA2¨C171C Renault Clio¨C172C02:36,00¨C173C00:27,7
40 / 154¨C174C I. Iederan ¨C175C¨C176C G. RigouA2¨C177C Renault Clio Sport¨C178C02:37,30¨C179C00:29,0
41 / 501¨C180C A. Westlund ¨C181C¨C182C D. Kammersgaard12¨C183C Hyundai i20 Coupe¨C184C02:37,40¨C185C00:29,1
42 / 52¨C186C G. Romain ¨C187C¨C188C G. Marinescu12¨C189C Dacia Logan¨C190C02:38,50¨C191C00:30,2
43 / 93¨C192C O. Lunguleac ¨C193C¨C194C A. Rusu9¨C195C Dacia Sandero¨C196C02:39,10¨C197C00:30,8
43 / 412¨C198C A. Brezoszki ¨C199C¨C200C D. Mateut-Bogdan9¨C201C Suzuki Swift Sport¨C202C02:39,10¨C203C00:30,8
45 / 142¨C204C I. Ienasel ¨C205C¨C206C T. LomanariuA1¨C207C Peugeot 106¨C208C02:39,20¨C209C00:30,9
46 / 72¨C210C A. Mitre ¨C211C¨C212C H. Baltador9¨C213C Dacia Sandero¨C214C02:39,90¨C215C00:31,6
47 / 75¨C216C D. Popa ¨C217C¨C218C S. ColceriuRC5 9¨C219C Dacia Logan¨C220C02:40,00¨C221C00:31,7
48 / 126¨C222C A. Lascu ¨C223C¨C224C M. BalintA2¨C225C BMW 325 TI¨C226C02:40,30¨C227C00:32,0
49 / 115¨C228C B. Alexandru ¨C229C¨C230C A. RusuA2¨C231C Opel Tigra RC¨C232C02:43,00¨C233C00:34,7
50 / 413¨C234C E. Caragui ¨C235C¨C236C R. Fus9¨C237C Dacia Sandero¨C238C02:43,30¨C239C00:35,0
51 / 39¨C240C O. Costea ¨C241C¨C242C R. Maior9¨C243C Dacia Logan¨C244C02:43,90¨C245C00:35,6
52 / 54¨C246C D. Costea ¨C247C¨C248C H. Voicu9¨C249C Suzuki Swift Sport¨C250C02:44,20¨C251C00:35,9
53 / 45¨C252C I. Danila ¨C253C¨C254C A. PopRC5 9¨C255C Dacia Logan¨C256C02:44,30¨C257C00:36,0
54 / 417¨C258C B. Gheorghiu ¨C259C¨C260C R. Radu9¨C261C Dacia Logan¨C262C02:44,80¨C263C00:36,5
55 / 264¨C264C D. Alexandrescu ¨C265C¨C266C C. AncutaI2¨C267C VW Golf 1¨C268C02:45,40¨C269C00:37,1
56 / 35¨C270C C. Oprea ¨C271C¨C272C D. Hategan9¨C273C Dacia Sandero¨C274C02:47,10¨C275C00:38,8
57 / 676¨C276C R. Luca ¨C277C¨C278C A. LucaA3¨C279C Dacia Logan¨C280C02:47,20¨C281C00:38,9
58 / 411¨C282C S. Procopiu ¨C283C¨C284C M. Stanciu9¨C285C Dacia Sandero¨C286C02:49,00¨C287C00:40,7
59 / 415¨C288C D. Albut ¨C289C¨C290C C. Bala9¨C291C Dacia Logan¨C292C02:50,40¨C293C00:42,1
60 / 123¨C294C M. Baltateanu ¨C295C¨C296C D. FazacasA2¨C297C Ford Escort RS2000¨C298C02:52,80¨C299C00:44,5
61 / 414¨C300C R. Rusu ¨C301C¨C302C S. Crisan9¨C303C Dacia Sandero¨C304C02:53,20¨C305C00:44,9
62 / 131¨C306C C. Albut ¨C307C¨C308C A. UrsuA3¨C309C Dacia Logan¨C310C02:54,10¨C311C00:45,8
63 / 120¨C312C C. Pesotchi ¨C313C¨C314C B. RaduA1¨C315C Dacia Logan¨C316C02:56,00¨C317C00:47,7
64 / 290¨C318C P. Constantinescu ¨C319C¨C320C M. BoboiaI3¨C321C Opel Ascona¨C322C02:57,10¨C323C00:48,8
65 / 504¨C324C C. Bachella ¨C325C¨C326C M. Palitta12¨C327C Hyundai i20 Coupe¨C328C02:58,00¨C329C00:49,7
66 / 155¨C330C D. Tarta ¨C331C¨C332C G. GologanA3¨C333C Suzuki Swift Sport¨C334C02:58,80¨C335C00:50,5
67 / 269¨C336C A. Agapian ¨C337C¨C338C G. LipanI2¨C339C VW Golf 1¨C340C03:00,10¨C341C00:51,8
68 / 31¨C342C E. Groza ¨C343C¨C344C A. Morariu3¨C345C Mitsubishi Lancer Evo 9¨C346C03:00,50¨C347C00:52,2
69 / 117¨C348C A. Malutan ¨C349C¨C350C H. BaleaA3¨C351C Ford Fiesta¨C352C03:26,50¨C353C01:18,2
70 / 114¨C354C C. Coroian ¨C355C¨C356C A. PavelA2¨C357C VW Golf 3¨C358C03:43,80¨C359C01:35,5¨C360C¨C361C
Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite