Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

GfK: Pâinea, legumele şi fructele, cel mai des întâlnite alimente proaspete în coşul de cumpărături

Alimentele proaspete sunt prezente în două din trei coşuri de cumpărături ale românilor. Cel mai des întâlnite în coşurile de cumpărături ale românilor sunt pâinea, legumele şi fructele. Cu toate acestea, românii cheltuiesc cei mai mulţi bani de-a lungul unui an pe carne, alături de legume, dar şi pe mezeluri.

07 Mai 2014, 14:13 (actualizat 07 Mai 2014, 14:15) |
Coş de cumpărături. Foto: arhivă

Alimentele proaspete sunt prezente în două din trei coșuri și reprezintă 38% din totalul cheltuielilor românilor dedicate consumului casnic pentru produse de larg consum, se arată într-un studiu al GfK. Cel mai des, în coșul de cumpărături al românilor se regăsesc pâinea, legumele și fructele, potrivit Agerpres.

Alimentele proaspete sunt prezente în două din trei coşuri şi reprezintă 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumul casnic pentru produse de larg consum. Cel mai des, în coşul de cumpărături al românilor se regăsesc pâinea, legumele şi fructele, se arată în raportul institutului de cercetare de piaţă, potrivit Mediafax.

Totuşi, produsele pe care românii cheltuiesc cei mai mulţi bani de-a lungul unui an sunt carnea (27% din totalul bugetului pentru alimente proaspete), legumele (20%) şi mezelurile (16%).

Românii preferă să-și cumpere produse alimentare proaspete din magazinele de comerț tradițional, segment care acoperă 60% din valoarea totală a acestei piețe, potrivit Agerpres.

Orientarea către comerţul tradiţional este influenţată în special de produse precum legumele, pâinea, peştele şi produsele de cofetărie care sunt cumpărate într-o proporţie mai mare din magazinele specializate, brutării, patiserii sau pieţe. În schimb, mezelurile şi carnea de pui sunt achiziţionate aproape în mod egal din cele două formate de comerţ: modern şi tradiţional, menţionează GfK.

Ca și în cazul majorității produselor de larg consum, hypermarketul deține supremația între formatele comerțului modern atunci când vine vorba despre achiziționarea de alimente proaspete.

Observăm o deschidere mai mare a cumpărătorilor de a-și procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumpărătorii care intră într-un hypermarket pun în coș fructe și legume, comparativ cu doar 60% dintre clienții supermarketurilor și ai discounterilor, spune Raluca Răschip, consumer goods &retail director GfK România.

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic la nivelul întregului an 2013, fiind realizat pe un eşantion de 3.000 gospodării.

Categoriile de produse monitorizate în studiu sunt: legume, fructe, ouă, pâine, produse de panificaţie şi brutărie, mezeluri, carne proaspătă, mâncare gătită proaspătă, produse de cofetărie, peşte, icre, suc proaspăt.

Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de aproape 12,5 milioane euro în 2012.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 34°C 35°C
IASI 32°C 28°C
CLUJ 30°C 29°C
CONSTANTA 28°C 30°C
CRAIOVA 33°C 34°C
BRASOV 30°C 30°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Iulie 2019, 23:31
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-07-2019
Deschidere: 9056.4
Maxim: 9112.78
Mimim: 9039.02
Variatie: 0.34%
DIGI
29.70
0%
TLV
2.53
1.2%
SNP
0.41
0.37%
BRD
13.44
0.3%
SNG
32.95
0.15%
EL
11.35
0.88%
TGN
361.50
0.28%
SIF5
2.12
0.47%
TEL
20.90
0.48%
FP
1.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI