Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

GfK: Europenii au cheltuit mai puţin pe electronice în prima jumătate a anului

În contextul economic actual dificil, consumatorii sunt reținuţi atunci când vine vorba de achiziții majore.

30 August 2012, 11:31 |
Smartphone

Vânzările de electronice au scăzut în primele şase luni ale anului cu 10%, în cele mai mari șase țări din Europa de Vest, respectiv Franța, Germania, Italia, Olanda, Spania și Marea Britanie, potrivit unui studiu realizat de GfK.

„În contextul economic actual dificil, consumatorii sunt reținuţi atunci când vine vorba de achiziții majore. Singura excepție este Germania, caz în care retailerii au înregistrat o creștere totală de 8,5% pentru vânzările de televizoare și alte bunuri electronice. Cu toate acestea, anumite produse au avut evoluţii pozitive în toate țările, cum sunt smart TV-urile, sound bar-urile de înaltă performanţă, căștile și camerele cu obiective interschimbabile. În schimb, în unele domenii, concurența între produse tradiționale, pe de o parte, și cele telecom sau IT, pe de altă parte, se intensifică”, se menţionează într-un comunicat GfK.

Mai mult, potrvit sudiului, piața foto este şi ea slabită, cu o scădere a vânzărilor de 7% în primele şase luni.

Vânzările de televizoare, estimate la 38 milioane de euro

În ciuda Campionatul European de Fotbal, vest-europenii au cheltuit cu 9% mai puțin pe televizoare decât au făcut-o în prima jumătate a anului 2011.

Numai în Germania, piaţa de televizoare a fost în mod clar ajutată de acest eveniment sportiv, cu vânzări mai mari cu până la 14%. Totuşi, cererea a crescut considerabil în toate cele șase țări analizate cu puțin timp înainte de a fi dat startul competiției. Creşterea vânzărilor este rezultatul ofertelor promoţionale din această perioadă.

„Preferinţele se îndreaptă în continuare spre modelele de dimensiuni mai mari și având opţiuni sau caracteristici mai bune, cu toate că cele mai multe vânzări (22%) sunt încă generate de modelele de 32 de inch. În primele șase luni, cererea de televizoare inteligente a fost mare, cu vânzări în creştere cu 31%, până la 4,13 miliarde euro”, se mai arată în comunicat.

Pentru anul 2012 în ansamblu, GfK anticipează vânzări de 38 de milioane de televizoare pentru Europa de Vest, din care mai mult de 10 milioane de euro vor fi în Germania.

Concurenţă între MP3/MP4 playere și telefoane mobile

Vânzările de dispozitive portabile audio au scăzut în primul semestru cu 17%, potrivit GfK, pe fondul concurenței puternice din partea telefoanelor mobile, în special a smartphone-urilor, ceea ce face inutilă pentru mulți consumatori deținerea de playere MP3 și MP4.

Smartphone-urile înlocuiesc dispozitivele de navigaţie prin satelit pentru automobile

Consumatorii din Europa de Vest cumpără mai puține dispozitive electronice pentru autovehiculele lor. În prima jumătate a anului 2012, piața de electronice pentru maşină a suferit o scădere a vânzărilor cu 19%, deși a fost relativ solidă în Marea Britanie (-5%), dar nu şi în Italia (-30%).

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 17°C 14°C
IASI 17°C 14°C
CLUJ 17°C 13°C
CONSTANTA 12°C 12°C
CRAIOVA 21°C 15°C
BRASOV 15°C 8°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Aprilie 2019, 17:54
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-04-2019
Deschidere: 8279.83
Maxim: 8352.28
Mimim: 8279.83
Variatie: 0.86%
BRD
13.60
2.39%
FP
0.96
0.63%
SNG
33.45
0.6%
TLV
2.15
1.88%
TGN
350.00
0.28%
SNN
10.86
1.69%
EL
11.05
0.9%
WINE
19.00
1.06%
SIF2
1.20
0.84%
TBM
0.30
1.69%
ARHIVĂ ȘTIRI