Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Germania câștigă totul. Titlul mondial, sprijin important pentru exporturi

Brandul “Made in Germany” poate avea cel mai mult de câștigat, după cucerirea Cupei Mondiale, conform Bloomberg.com. În plus, spre deosebire de tendințele generale, economia Germaniei poate înregistra creșteri, așa cum s-a întâmplat de fiecare dată după cucerirea titlului de Campioană Mondială.

14 Iulie 2014, 14:06 | Florian Petrică |
Germania câștigă Cupa Mondială

Potrivit directorului institutului de cercetare Prognos AG, Christian Boellhoff, citat de Bloomberg, marca “Made în Germany” va crește în valoare ca urmare a succesului, iar efectul asupra exporturilor va fi unul pozitiv.

Germania este cea mai puternică economie a Europei și al treilea exportator din lume, după China și SUA. În 2013, exportul de bunuri și servicii a cumulat 1,09 trilioane de euro, cu aproximativ două miliarde de euro mai puțin, față de recordul înregistrat în 2012.

În cazul Germaniei, succesul obținut la Cupa Mondială, a avut mereu un impact pozitiv. În 1954, victoria în fața Ungariei, la Berna, a declanșat perioada de refacere după Al Doilea Război Mondial.

Medialia de aur din 1974 a venit de asemenea, în zorii unei perioade de avânt economic. Și asta, după ce doar cu un an în urmă, Germania devenise membru fondator al G6, grupul celor mai industrializate state, cărora li s-au alăturat ulterior, Canada și Rusia.

În 1990, în finala de la Roma, Germania a învins Argentina, la opt luni după ce a căzut Zidul Berlinului.

În prezent, creșterea economică a Germaniei depășește previziunile, după ce în primul trimestru, cererea internă și construcțiile au urcat peste așteptări. Luna trecută, Bundesbank a revizuit prognoza de creștere economică la 1,9%, de la 1,7 procente, în luna mai. Estimările privind creșterea PIB pentru 2015, sunt de 2%.

Articole pe aceeaşi temă
 
 
ŞTIRILE ZILEI
StirileTVR.RO PE FACEBOOK