Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Gara de Nord intră în reparaţii capitale. Lucrările încep în iulie şi vor fi finanţate din bani europeni

Cea mai mare gară a României, Gara de Nord din București, va intra în reparații capitale de luna viitoare. Investiția, în valoare de peste 100 de milioane de euro, va fi asigurată din fonduri europene și presupune printre altele înlocuirea șinelor, construcția unei parcării moderne și montarea unei cupole gigant, cu panouri de electricitate. Pe durata lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate în gările Basarab și Herăstrău. Investiția ar urmă să fie gata în 2022, estimează conducerea CFR.

26 Iunie 2019, 20:15 (actualizat 26 Iunie 2019, 20:17) |
Gara de Nord arată bine, în planuri
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Gara de Nord din București a fost construită în anul 1872. De atunci a fost extinsă în mai multe etape, iar în anul 2004 a fost declarată monument istoric. În lipsa investițiilor, gara are acum mari probleme, mai ales din cauza infiltrațiilor care afectează corpul clădirii.

Cea mai mare gara a României nu a mai fost supusă unor reparații capitale de 20 de ani.

Din acest motiv, edificiul nu îndeplinește standardele unei gări demne de o capitală europeană. Pereții crăpați, acoperișurile peroanelor mâncate de rugină, prin care plouă, sunt doar câteva probleme care crează disconfort călătorilor.

CFR Infrastructură va investi peste o sută de milioane de euro, bani europeni, în modernizarea gării. Pentru început, a fost comandat un studiu de fezabilitate care costă peste 3 milioane de euro.

Primele lucrări vor începe în iulie. Va fi demolat un corp de beton și în locul său va fi montată o linie pe care va sta cel mai vechi tren românesc, Călugăreni, cu cea mai veche locomotivă funcțională din Europa.

Angajații CFR sunt însă sceptici că lucrările vor fi gata din cauza schimbărilor repetate din Ministerul Transporturilor.

În a două etapă, este în plan construcția unei parcări cu 400 de locuri.

În timpul lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate spre alte gări, Basarab și Herăstrău.

Conducerea CFR estimează că modernizarea va fi gata în 2022.

 

 

 

 

 

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 28°C 29°C
IASI 25°C 27°C
CLUJ 24°C 26°C
CONSTANTA 26°C 27°C
CRAIOVA 29°C 28°C
BRASOV 23°C 24°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 23 Iulie 2019, 12:59
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-07-2019
Deschidere: 9049.5
Maxim: 9059.88
Mimim: 9029.13
Variatie: 0.11%
DIGI
29.60
0%
BRD
13.40
0%
EL
11.20
0.44%
TLV
2.53
0%
SNN
11.20
0%
SNG
32.60
1.09%
SIF2
1.37
0.36%
TGN
361.50
0.14%
FP
1.08
0.46%
SIF3
0.28
1.41%
ARHIVĂ ȘTIRI