Gara de Nord din Capitală, modernizată cu bani europeni. Investiția este în dezbatere publică și trebuie aprobată în Guvern

2 decembrie 2022, 19:06

Gara de Nord din București a fost construită în urmă cu 150 de ani și e monument istoric. Acum, cea mai mare gară a țării se află într-o stare avansată de degradare. Ultima reparație capitală a avut loc în 1999.

De modernizarea întregii zone a Gării de Nord se discută de mulți ani. Dar proiectul nu a fost pus în practică din cauza birocrației.

Ministerul Transporturilor vrea să înceapă o prima etapă a lucrărilor, anul următor. Peste 120 de milioane de euro vor fi investite în consolidarea și reabilitarea clădirilor.

IONUŢ SĂVOIU, secretar de stat, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii: Avem un termen de 4 ani din momentul semnării contractului. Deci eu sunt convins că undeva, în 2027, dacă nu vom avea contestații și alte probleme neprevăzute, Gara de Nord să arate cu totul și cu totul altfel.

Peroanele și alte facilități vor fi modernizate în faza a doua a proiectului. Detaliile sunt încă în lucru.

MIHAI CRĂCIUN, membru fondator, Asociaţia ,,Construim România”: Gara de Nord are nevoie să regândească complet fluxurile de trafic. Liniile, liniile trebuie regândite. În forma în care au fost proiectate acum 150 de ani nu mai sunt utile pentru transportul modern.

CĂTĂLIN DEACU, jurnalist TVR: CFR Infrastructură vrea să modernizeze peste 600 de km de cale ferată din cadrul Complexului Feroviar București, care, include, printre altele, și centura feroviară a Capitalei. Pentru început, compania a comandat, în aprilie, un studiu de fezabilitate în valoare de circa 4 milioane de euro, care ar urma să fie gata, în aproape 2 ani.

Investiția pentru modernizarea Gării de Nord este în dezbatere publică și trebuie aprobată în Guvern în perioada următoare.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă