GALERIE FOTO. Primăria Capitalei a ales un logo nou pentru Bucureşti

5 mai 2017, 10:29

Alexandru Mihai Nenciu susține că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic și vizual, un cumul de valori reprezentative pentru bucureșteni – istorice, culturale, sportive și economice. „Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureștiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român și Arena Națională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identității colective”, a adăugat autorul.

Pentru a se evita situații de genul celei întâlnite la primul logo declarat câștigător, organizatorii concursului au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului și semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de șapte zile de la comunicarea publică a deciziei. Câștigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul Primăriei Municipiului București și pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.

„Chiar dacă se naște mai greu, un logo al orașului este necesar, ca element de identitate, atât pentru locuitorii săi cât și pentru cei care îl vizitează. Trebuie să intrăm în rândul lumii civilizate și în acest domeniu, ceea ce nu afectează în niciun fel prioritățile administrației, respectiv sănătatea, învățământul, infrastructura,  mediul. Le mulțumesc tuturor celor care au participat la acest concurs și am convingerea că pe viitor ne vom putea folosi de creativitatea lor în beneficiul bucureștenilor”, a precizat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Dintr-un total de 230 de înscrieri au fost validate 204, care au fost punctate de juriu în funcție de 5 criterii: relevanța pentru tema concursului, design atractiv, originalitate (îmbinarea elementelor care îmbină tradiția istorica a Bucureștiului cu tendințele actuale, funcționalitate (vizibilitate şi lizibilitate, să fieușor recognoscibil, să poată fi imprimat și pe suprafețe mici fără să se piardă detalii esențiale), adaptabilitate (să permită declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale).

În perioada imediat următoare vor fi făcute publice toate lucrările care s-au încadrat cu succes, fie și parțial, în tema concursului.

(w460) Noul logo

(w460) Noul logo

(w460) Noul logo

(w460) Noul logo

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă