Factorul genetic, important în agravarea stării bolnavilor infectaţi cu SARS-CoV-2

Cercetătorii polonezi au descoperit o genă care dublează riscul dezvoltării unei forme grave de COVID. Este o descoperire care ar putea ajuta medicii să identifice persoanele cele mai expuse în urma contractării virusului SARS-CoV-2.

16 Ianuarie 2022, 20:31 (actualizat 16 Ianuarie 2022, 21:05) Știrile TVR |

Studiul polonezilor demonstrează că factorul genetic e al patrulea cel mai important în determinarea gravităţii formei de covid, după vârstă, greutate şi sex. Evoluţia bolii în categoriile de risc poate fi ţinută sub control prin vaccinări.

Concluziile au fost formulate după ce oamenii de ştiinţă au examinat timp de un an şi jumătate 1.500 de pacienţi internaţi cu covid. Şi au constatat că varinata de genă care agravează simptomele e prezentă la 9 la sută din populaţia Europei. Dar în Polonia, procentul e mai mare, de 14 la sută. Iar în India, de exemplu, ajunge la 27 la sută.

Studii similare au fost deja făcute în lume şi arată ca există diferenţe între populaţii, factorul etnic e şi el important.

Sunt nuanţe care pot decide uneori cum trece un om printr-o anumită boală. De aceea, spun cercetătorii polonezi, nici nu se pot copia soluţii din alte ţări. Pacienţii sunt diferiţi din punct de vedere genetic şi tratamentele care funcţionează în unele locuri s-ar putea să se dovedească inutile în alte părţi.

*