Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Facebook împlineşte 10 ani. Cum se simte la "vârsta maturităţii" pe internet

Facebook, considerată cea mai importantă reţea de socializare, împlineşte, marţi, zece ani de la lansare, o vârstă a maturităţii, totuşi, un moment dificil - pentru că se luptă să îşi păstreze utilizatorii tineri. "A fost o călătorie incredibilă", spune Mark Zuckerberg, cofondatorul şi directorul general al Facebook.

04 Februarie 2014, 00:04 (actualizat 04 Februarie 2014, 13:16) | Ştirile TVR Online |
Pagina Facebook
Pagina Facebook
O hartă a prieteniilor legate pe Facebook
Mark Zuckerberg s-a căsătorit

"Registrul" online pe care Mark Zuckerberg l-a creat în 2004, în camera sa de la Universitatea Harvard, a devenit o companie mondială, cu 1,23 de miliarde de utilizatori pe lună, iar Zuckerberg, unul dintre cei mai tineri miliardari ai lumii. "Facebook a făcut ca lumea să fie mai mică, mai interactivă. A unit familii, prieteni, vecini din întreaga lume. Este un adevărat fenomen social", a declarat, pentru AFP, Trip Chowdhry, analist la compania "Global Equity Research".

"Peste 20% din timpul petrecut pe internet este pe reţeaua Facebook. Cei de la Facebook au realizat cu succes tranziţia de la computerul tradiţional la dispozitivele mobile. Ce au reuşit să facă este remarcabil", a declarat, la rândul său, Lou Kerner, fondator al societăţii de investiţii Social Internet Fund.

În decembrie 2013, Facebook avea 1,23 de miliarde de utilizatori lunari activi, cu 16% mai mulţi faţă de anul precedent. Dintre aceştia, 945 de milioane accesează reţeaua socială prin intermediul dispozitivelor mobile.

Dar, până să ajungă aici, Facebook a avut de depăşit multe obstacole. Unul dintre acestea a avut loc în mai 2012, când Facebook a fost listată cu mare vâlvă la bursa din New York.

Facebook a încheiat atunci cea mai mare ofertă publică iniţială derulată vreodată în industria înaltei tehnologii şi internetului, reuşind să plaseze pe piaţă circa 422 de milioane de acţiuni, la preţul de 38 de dolari pe unitate, plafonul intervalului ţintit de companie. Reţeaua de socializare a atras astfel 16 miliarde de dolari, a treia mare ofertă publică din istoria SUA, după Visa şi General Motors.

 
Facebook a declanşat revoluţia socială, însă s-ar putea să nu reuşească să o controleze.
Trip Chowdhry - Global Equity Research
Însă, ulterior listării la bursă, Facebook s-a confruntat cu probleme tehnice şi cu o prăbuşire a acţiunilor, a căror valoare a scăzut la jumătate într-un interval de trei luni.

Facebook a reuşit apoi să îşi revină, valoarea acţiunilor sale crescând la niveluri record, iar unii analişti au considerat acest lucru cea mai importantă evoluţie din istorie din sectorul de internet american.

Veniturile Facebook au urcat cu 63% în trimestrul al patrulea al anului trecut, cel mai mult din ultimii doi ani, la 2,59 de miliarde de dolari, iar peste jumătate au fost obţinute din publicitatea prin dispozitive mobile, informaţie care a dus la creşterea cu 13% a titlurilor companiei, la bursa din Frankfurt.

Profitul net a avansat de peste opt ori, la 523 de milioane de dolari, de la 64 de milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului 2012.

Directorul general, Mark Zuckerberg, a creat anul trecut noi soluţii prin care furnizorii de publicitate să ajungă la utilizatori. Astfel, veniturile generate de publicitatea prin intermediul dispozitivelor mobile au atins în trimestrul al patrulea 1,25 miliarde de dolari, reprezentând 53% din total, faţă de 49% în aceeaşi perioadă a anului precedent.

Reţetele aplicate de Zuckerberg în acest sector, anul trecut, au permis Facebook să detroneze Yahoo! şi să se instaleze pe poziţia a doua pe piaţa mondială a publicităţii online.

(w300) O hartă aPotrivit societăţii de cercetare eMarketer, Facebook deţine 5,7% din piaţa mondială a publicităţii online, fiind încă departe de liderul clasamentului - compania Google (32,4%). Creşterea Facebook este însă de trei ori mai rapidă decât a Google în acest domeniu, iar compania lui Zuckerberg şi-a dezvoltat produsele, introducând recent pe reţeaua de socializare primele reclame video.

"Facebook a declanşat revoluţia socială, însă s-ar putea să nu reuşească să o controleze", avertizează analistul Trip Chowdhry, enumerând polemicile curente în legătură cu protecţia datelor private a utilizatorilor Facebook şi cu caracterul intruziv al reclamelor postate pe acest site, dar şi relatările din presa internaţională în ultimul an, potrivit cărora adolescenţii renunţă la această reţea de socializare.

Potrivit unui studiu recent al agenţiei digitale iStrategyLabs, numărul adolescenţilor care au cont pe reţeaua de socializare Facebook a scăzut cu 3 milioane faţă de anul 2011. În 2011, Facebook avea aproximativ 13,1 milioane de utilizatori cu vârsta cuprinsă între 13 şi 17 ani, numărul acestora scăzând cu 25% în prezent, la 9,8 milioane.

În schimb, numărul utilizatorilor de Facebook cu vârsta de peste 55 de ani a crescut cu 80,4% în perioada 2011-2013, de la 15,5 milioane la 28 milioane.

"Oamenii glumesc cu privire la faptul că, pentru un adolescent, nu este foarte cool să o aibă pe mama lui printre prietenii de pe Facebook. Mai ales că nu mai este vorba doar de mama, ci chiar şi de bunica", a spus Lou Kerner, fondator al societăţii de investiţii Social Internet Fund.

 
7 milioane de utilizatori de Facebook în România, la 3 februarie 2014. Cei mai mulţi, 30%, au între 25 şi 34 de ani.
Date demografice Facebook Romania
Dar de multe ori lucrurile sunt relative. "Dar nu putem să rămânem cool pentru totdeauna" - la un moment dat va dispărea sau va deveni mult mai utilitară. "Iar Facebook face acest lucru cu mult succes", mai spune Kerner.

Potrivit analiştilor, scăderile înregistrate în privinţa frecventării Facebook de către adolescenţi sunt compensate de creşterea numărului persoanelor mai mature care utilizează reţeaua de socializare.

Compania de cercetare Trefis consideră la rândul său că sporirea numărului de utilizatori maturi ai Facebook poate fi pozitivă pentru veniturile reţelei de socializare, fiind mai multe şanse ca oamenii mai în vârstă să cumpere produse sau servicii promovate pe această platformă decât adolescenţii.

"Publicitarii pun conţinut promoţional pe Facebook pentru un singur motiv: creşterea vânzărilor. Cea mai mare parte a cumpărăturilor online sunt făcute de persoane de peste 25 de ani", spun reprezentanţii Trefis. "Având în minte aceste cifre, declinul utilizatorilor cu vârsta cuprinsă între 13 şi 24 de ani devine aproape irelevant".

 

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a “crescut” odată cu reţeaua de socializare

Succesul Facebook l-a făcut pe Mark Zuckerberg un tânăr cunoscut în întreaga lume şi foarte bogat.”Îmi amintesc foarte bine că, la o zi sau două după ce am lansat prima versiune Facebook, mi-am invitat prietenii în oraş la o pizza. Eram entuziasmat de faptul că am reuşit să facem asta chiar în timpul facultăţii. Mă gândeam atunci că cineva trebuie să realizeze un astfel de serviciu pentru oameni. Dar niciodată nu m-am gândit că am putea fi noi cei care să îl creeze”, a spus Mark  într-un interviu dat cu prilejul aniversării a 10 ani de când a lansat reţeaua de socializare.

Ultima săptămână a fost foarte bună pentru Zuckerberg. Asta dacă ne gândim că la şedinţa de tranzacţionare de joia trecută, acţiunile companiei sale au ajuns la un maxim istoric. Averea sa se ridică acum la 3,2 miliarde de dolari ceea ce îl face să fie cel mai bogat american în vârstă de 29 de ani.

Odată cu creşterea Facebook, a crescut cu brandul personal al creatorului său.  Mark Zuckerberg  a devenit o figură cunoscută lumii întregi. S-a scris nu numai despre ideea sa genială de a crea această reţea, dar şi despre ce maşină conduce, în ce fel de casă stă şi cu cine s-a căsătorit. Cine conduce o companie evaluată la miliarde de dolari ar putea avea o super maşină precum Bugatti Veyron,  Porsche 918 Spyder sau McLaren P1. Dar Mark conduce un Volkswagen Golf 6 GTI cu cutie manuală, potrivit unui articol publicat în ediţia online a publicaţiei "Wall Street Journal".

(w400) Mark Zucke

Acum aproape doi ani, când s-a căsătorit după 9 ani de relaţie cu Priscilla Chan, toată lumea a aflat despre fericitul eveniment. Prima poză de la cununia făcută în secret a apărut pe ...Facebook.  Relaţia lor este legată tot de reţeaua de socializare. El a chemat-o pe ea să lucreze pentru Facebook, dar nu a fost niciodată angajată a companiei. Priscilla a venit cu ideea ca utilizatorii Facebook să aibă în secţiunea "Life Event" posibilitatea de a introduce "Organ-donation".  Familia fondatorului Facebook locuieşte în Palo Alto, California. Zuckerberg a cumpărat casa (care are, printre altele, cinci dormitoare)  în 2011, cu şapte milioane de dolari. Locuieşte acolo cu soţia şi câinele Beast, care are, bineînţeles, un profil Facebook.

Anul trecut a cheltuit 30 de milioane de dolari pentru a cumpăra casele vecinilor şi a contracara, astfel, un proiect imobiliar. De pe contul de Facebook, admiratorii săi pot afla că în 2011 a devenit vegetarian.

Serviciile colectează  informaţii de pe internet

Aţi jucat Angry  Birds? Ei bine, atunci aţi furnizat informaţii către serviciile secrete. La fel s-a întâmplat şi când aţi utilizat Facebook sau Youtube, potrivit dezvăluirilor făcute de fostul consultant NSA Edward Snowden. Acesta spune că, mai grav, informaţiile au fost colectate fără consimţământul companiilor.

Într-o prezentare obţinută de NBC, este descrisă o operaţiune numită Squeaky Dolphin, operaţiune desfăşurată de britanici pentru a le arata americanilor de la NSA ce capacităţi de monitorizare există. Aşa cum era de aşteptat, odată cu aceste dezvăluiri, mulţi internauţi şi-au şters conturile de Facebook.

Aşa că fondatorul reţelei de socializare, Mark Zuckerberg, a cerut administraţiei Obama să facă publice mai multe detalii despre aceste programe, în ideea că populaţia nu va mai fi atât de îngrijorată. Potrivit „The Daily Mail”, dezvăluirile făcute de fostul consultant NSA Edward Snowden au determinat aproximativ nouă milioane de utilizatori americani şi circa două milioane de utilizatori britanici să renunţe la conturile de pe reţeaua de socializare Facebook.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SCI-TECH
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI -1°C 3°C
IASI -2°C 2°C
CLUJ -2°C 1°C
CONSTANTA -2°C 1°C
CRAIOVA -3°C 0°C
BRASOV -6°C -2°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 23 Februarie 2019, 14:03
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-02-2019
Deschidere: 7856.01
Maxim: 7881.87
Mimim: 7759.22
Variatie: -1.13%
TLV
1.91
2.39%
BRD
12.10
2.28%
SNG
31.60
1.56%
FP
0.89
0.22%
SIF1
2.20
0.46%
SNN
9.33
0.97%
TGN
341.00
0.58%
SIF3
0.25
1.4%
SNP
0.34
1.43%
SIF5
2.04
0.49%
ARHIVĂ ȘTIRI