Extinderea metroului bucureștean ar putea rămâne fără finanțare prin PNRR

Una dintre cele mai așteptate investiții din Capitală, magistrala 4 de metrou, Gara de Nord-Progresu, riscă să rămână fără finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Oficialii Ministerului Transporturilor au ajuns la concluzia că linia nu poate fi construită până în 2026, cum și-au luat angajamentul. Așa că vor să folosească cele 300 de milioane de euro pentru alt proiect. Specialiștii avertizează însă că România riscă să piardă banii europeni.

16 Noiembrie 2022, 18:08 (actualizat 16 Noiembrie 2022, 21:17) Știrile TVR |

Locuitorii unor cartiere aglomerate din București precum Rahova încă mai așteaptă construcția unui metrou în apropiere, cu ajutorul căruia să se deplaseze mai ușor.

Autoritățile și-au asumat că vor construi șase din cele șapte stații ale Magistralei 4, până în 2026. E vorba despre tronsonul "Gara de Nord-Filaret", parte a liniei "Gara de Nord-Progresul". Au la dispoziție 300 de milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență, document strategic adoptat anul trecut. Dar lucrările încă nu au început.

Metrorex nu a început licitația pentru selecția unui constructor. Compania nu a obținut încă acordul de mediu necesar proiectului.

Ministerul Transporturilor vrea acum să folosească banii pentru alt proiect: Magistrala 6 care va lega Bucureștiul de aeroport. Pentru Magistrala 4 ar urma să fie identificată altă sursă de finanțare.

IONUŢ SĂVOIU secretar de stat, Ministerul Transporturilor: Fiind vorba de Magistrala 4 aici avem o întârziere pe faza de obținere a avizelor. Am comunicat cu ministerul Fondurilor posibilitatea de a transfera sumele pentru M4 pentru Magistrala 6, proiect care este contractat, este în faza de obținere a autorizațiilor și în timpul programat va începe și execuția.

Reprezentanții asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii avertizează că România riscă să piardă banii europeni dacă nu respectă angajamentele.

PRIN TELEFON, IONUŢ CIUREA, vicepreşedinte, Asociaţia Pro Infrastructura: Singura modalitate prin care Comisia ar închide temporar ochii ar fi  motive obiective, de forţă majoră. Incapacitatea statului de a-și face treaba nu este un motiv obiectiv. Nu putem să spunem schimbă-mi un proiect dificil de implementat cu un altul. Asta o să blocheze plata tranșei respective.

Pentru modificarea PNRR e necesar acordul Comisiei Europene.

ADINA VĂLEAN comisar european pentru Transporturi: Aștept să văd cererea formulată și proiectul concret din partea părții române. Sigur că noi încurajăm absorbirea tuturor banilor și investirea lor în proiecte care pot fi realizate odată cu termenul limită pentru cheltuirea banilor din PNRR.

300 de milioane de euro din PNRR sunt alocați și pentru construcția unui tronson al metroului din Cluj. Proiectul e în faza de evaluare a ofertelor.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 2°C 1°C
IASI 1°C 3°C
CLUJ 1°C 2°C
CONSTANTA 1°C 2°C
CRAIOVA 4°C 3°C
BRASOV 0°C -1°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI