Exportul mașinilor Diesel în estul Europei agravează problema poluării în România. Avertismentul Comisiei Europene

11 octombrie 2018, 20:24

Comisarul european pentru Piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri, Elzbet Bienkowska, atrage atenția că exporturile intensive de autoturisme Diesel către țările din est ar putea avea efecte nebănuite asupra poluării aerului în aceste țări. Vor transfera problema calității aerului de la est la vest.

O situație pe care românii par să o resimtă din ce în ce mai mult.

În multe orașe din Germania, printre care Berlin, Hamburg sau Frankfurt, accesul mașinilor pe motorină este restricționat.

Potrivit ultimelor studii, anul trecut, Germania a exportat peste 250.000 de mașini diesel second-hand. România este pe locul șapte în topul țărilor, cu 11.500 mașini.

Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin şi companiile auto din Germania au ajuns la un compromis privind reducerea poluării cauzate de vehiculele diesel. Producătorii auto ar urma să acorde proprietarilor de vehicule diesel vechi din oraşele germane unde aerul este extrem de poluat subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai prietenoase cu mediu şi să reconfigureze sistemul hardware.

Datele Registrului Auto Român arată că, din cele peste 7 milioane de vehicule înmatriculate la noi, jumătate sunt Diesel, iar dintre acestea 2,300,000 au o vechime mai mare de 10 ani.

Ministerul Mediului spune că tot ce a putut face a fost încurajarea cumpărării de mașini noi prin programul Rabla.

Din cauza calității precare a aerului, Comisia Europeană a declanşat procedura de infringement pentru trei orașe: București, Iași și Brașov.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite