Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
EXCLUSIVITATE TVR

EXCLUSIVITATE TVR: Noi informaţii despre accidentul aviatic

Telejurnalul TVR v-a prezentat încă de joi seară, în exclusivitate, documente privind tragedia din Apuseni. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Oradea a anunţat că a localizat aeronava prăbuşită la ora 16:02, adică la un sfert de oră de la impactul cu solul. Vă oferim continuarea dialogului dintre ISU Oradea şi Turnul de control.

24 Ianuarie 2014, 14:55 (actualizat 24 Ianuarie 2014, 16:44) |
EXCLUSIVITATE: Noi informații despre accidentul aviatic
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
EXCLUSIVITATE: Noi informații despre accidentul aviatic
Coordonatele anunţate de Inspectorat erau însă la distanţă mare de locul în care se afla avionul. După o serie de bâlbe şi alte locaţii eronate, salvatorii au fost îndrumaţi spre pădurea în care se aflau răniţii.  Vedem în continuare, dialogul dintre turnul de control şi ISU Oradea. Este chiar momentul în care s-a constatat prăbuşirea aparatului.

  • EXE TWR ORADEA – Alo?
  • ISU - Turnu sunteţi?
  • EXE TWR ORADEA - Da, da
  • ISU - Bună ziua, Generalul Bas, Sef ISU Crişana. Alo?
  • ISU - ... Ce puteţi să-mi spuneţi despre cursa asta cu sanitaru asta?
  • EXE TWR ORADEA - Momentan nimic. Ruta am înţeles că-l aude cu întrerupere, nu se aude cu noi, nu-i dăm frecvenţa şi nici pe radar nu-l vedem
  • ISU - Nu-l vedeţi nici fonic, nici radio
  • EXE TWR ORADEA - Nu
  • ISU - Şi cine-l aude cu întreruperi?
  • EXE TWR ORADEA - Aştia de ruta, cei cu care trebuie să aibă in mod normal legatura radio in momentul în care îi în zona
  • ISU - Şi nu ştim în ce zonă îi acuma?
  • EXE TWR ORADEA - Deci ultima oară a fost la vreo 60 de kilometri de intrare cu noi în zonă
  • ISU - Asta ce înseamnă?
  • EXE TWR ORADEA - În exteriorul zonei, în sud est faţă de Oradea, deci teoretic ar trebui să-mi intre cam în 10-15 minute, ar trebui să fie cu mine în fonie, să încerce să mă contacteze
  • ISU - Da nu-i căzut?
  • EXE TWR ORADEA - Nu credem că-i căzut, noi credem că nu are aboslut nimic, din câte ştim noi e ok.

Avionul însă căzuse. La 16:01 copilotul Răzvan Petrescu l-a sunat pe tatăl său şi i-a spus că au aterizat forţat între Peştera Scărişoara şi localitatea Beliş. Aceleaşi locaţii au fost precizate de medicul Zamfir şi atunci când a sunat la 112.

La ora ora 16:04 se reia discuţia dintre turnul de control din Oradea şi Inspectaratul pentru situaţii de urgenţă Oradea.

  • APEL 16:04:36
  • EXE TWR ORADEA – Oradea, alo!
  • ISU - E căzut!
  • EXE TWR ORADEA - E căzut?
  • ISU - Am primit acum informaţia de la Inspectorul General, e căzut undeva între Câmpeni şi Abrud
  • EXE TWR ORADEA - Am înţeles. Vai ce naşpa! Ok
  • ISU - În judeţul Alba
  • EXE TWR ORADEA -......
  • ISU - Să vedem dacă se impune procedural să vedem cu căutarea
  • EXE TWR ORADEA – Ok!
  • ISU - În judeţul Alba
  • EXE TWR ORADEA - Ok. Haideti că sun atunci şi la ruta să îi anunţ
  • ISU - Bine asta îi informaţia pe care am primit-o eu
  • EXE TWR ORADEA - Îhî. În judeţul Alba?
  • ISU - Să vedem dacă se impune procedural să vedem cu căutarea
  • EXE TWR ORADEA - Ok
  • ISU - Câţi oameni erau în...
  • EXE TWR ORADEA - Nu ştiu nu am nici o informaţie pe tema asta
  • ISU - Bine
Odată stabilit locul accidetului, la ROMATSA nu au fost declanşate procedurile de căutare. ISU însă a anunţat pe parcusul următoarelor minute încă două locaţii diferite: la sud de Fântânele şi localitatea Beliş.

Controlorii de trafic au cerut aeronavelor civile care treceau prin zona să coboare în altitudine ca să recepţioneze eventual semnalul transmiţătorului de locaţie aflat pe avionul prăbuşit.

Şerban Ionescu, pilot comandant, a declarat că ELT-ul a funcţionat şi mai mulţi colegi de ai mei l-au recepţionat.

Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile repartizează fiecare ţară membră unui centru care decriptează mesajele transmise de aronavele în dificulate. Semnalul emis de aeronava pilotată de Iovan ar fi trebuit să fie recepţionat de centrul de la Moscova, unde nu a ajuns. ROMATSA ar fi putut primi doar de la Moscova coordonatele precise ale aparatului.

Se pare însă că antena emiţatorului de pe avion era ruptă.

Dacă a fost deterioarată încă de la plecarea din Bucureşti sau în momentul impactului vor stabili investigatorii la finalul anchetei. În lipsa acestor coordonate şi pe baza informaţiilor obţinute de la celelalte aeronave, controlorii de trafic au făcut doar o proiecţie a poziţiei aeronavei. Rezultatul obţinut a dat însă o arie de căutare prea mare. Şi cum informaţiile din teren erau contradictorii, supravietuitorii şi-au aşteptat salvatorii ore bune până să fie găsiţi.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 13°C 5°C
IASI 7°C 1°C
CLUJ 8°C 3°C
CONSTANTA 10°C 6°C
CRAIOVA 12°C 10°C
BRASOV 6°C 3°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 21 Februarie 2019, 08:37
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 20-02-2019
Deschidere: 7728.3
Maxim: 7788.85
Mimim: 7687.85
Variatie: 0.27%
BRD
11.76
0.85%
SIF3
0.25
4.17%
SNP
0.34
0.58%
TLV
1.83
3.08%
SNG
32.00
0.47%
FP
0.89
0.56%
M
27.00
0.74%
EL
10.82
2.36%
WINE
18.70
0%
COTE
79.40
0.63%
ARHIVĂ ȘTIRI