Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

EXCLUSIV Turkish Airlines ar putea prelua un pachet de până la 49% din acţiunile TAROM

Compania aeriană naţională TAROM ar putea fi preluată de cea mai bună linie din Europa: Turkish Airlines. Se poartă negocieri la cel mai înalt nivel pentru vânzarea unui pachet minoritar de acţiuni. Infuzia de capital ar scăpa transportatorul român de datorii.

26 Mai 2015, 19:15 (actualizat 26 Mai 2015, 21:09) |
Exclusivitate: TAROM, pețită de turci
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:
 |  GALERIE FOTO

Vânzarea TAROM este un scenariu vehiculat de ani de zile, când pierderile erau cu mult mai mari, însă până cum nu a apărut investitorul care să aibă puterea financiară de a face rentabil operatorul aerian. Turkish Airlines a devenit interesată de Tarom în urmă cu câteva luni, iar acum discuţiile se poartă la un nivel înalt.

Negocierile se poartă direct cu premierul şi ministrul Transporturilor din România. Ar putea vinde turcilor până la 49 la sută din acţiuni. Interesele companiei străine sunt foarte clare. Vrea să crească numărul curselor Bucureşti - Istanbul şi speră ca TAROM-ul să îi aducă pasageri din Europa pentru un tranzit către Asia, Africa sau America.

Consulul general al Turciei la Constanţa declară că Turkish Airlines face tot posibilul să cumpere TAROM-ul.

Ali Bozkalişcan, consulul general al Turciei la Constanţa: "Cooperarea între România şi Turcia a ajuns la cel mai înalt nivel. Ne dăm seama de relaţiile dintre cele două state şi prin faptul că există zboruri de la Bucureşti către Istanbul în fiecare zi".

Victor Ponta, premierul României: "În urma vizitei preşedintelui Erdogan, am avut întâlnire cu CEO-ul de la Turkish Airlines şi vom discuta la nivelul cel mai înalt cu conducerea Emirates şi Etihad".

TAROM este o companie renumită în toată lumea pentru siguranţa zborurilor şi profesionalismul piloţilor. Problema banilor este cea care trage însă în jos transportatorul aerian naţional. A în­cheiat anul trecut cu pierderi de aproape 120 de milioane de lei, iar de anul viitor ar trebui să treacă pe profit. TAROM este prima companie de stat la care a fost instalat un manager privat, plătit cu 10 mii de euro pe lună.

Ioan Rus, ministrul Transporturilor: "Căutăm cu disperare o soluţie şi la TAROM. În strategia noastră este şi privatizarea unei părţi din TAROM şi o colaborare cu o companie mare".

Nicolae Demetriade, fost director general al TAROM: "Cred că un pachet minoritar n-ar interesa pe nimeni, fiindcă nu ar putea să ia decizii. TAROM-ul poate să prezinte interes pentru hangarul şi tehnicienii pe care îi au, pentru încă un flot strategic pe Londra, pe Heathrow, care se obţine foarte greu".

Turkish Airlines este una dintre companiile ae­rie­ne cu cea mai rapidă creştere. Se înfiinţa acum peste 80 de ani cu cinci aeronave. Azi e o linie aeriană de 4 stele, cu o flotă de 270 de de aeronave şi tot atâtea destinaţii. Studiul Skytrax cota Turkish Airlines drept "cea mai bună linie aeriană din Europa" pentru al patrulea an consecutiv. Au ştiut şi să se promoveze. Clipul în care apare Lionel Messi şi Kobe Bryant a adunat pe youtube 25 de milioane de vizualizări în doar trei zile.

VIDEO
Posibila privatizare TAROM - Analiza lui Moise Guran
Acţiuni TAROM s-ar vinde acum pentru că, în primul rând, TAROM-ul are probleme din punct de vedere operaţional, dar mai ales financiar, a declarat Moise Guran, realizator al emisiunii Biziday, invitat la Telejurnal să discute acest subiect.

Eu zic că acum nu e cel mai bun moment, dar nici nu cred că suntem chiar la un pas de vânzarea TAROM. Şi asta pentru că noi suntem o ţară europeană şi vânzarea unei companii naţionale presupune o selecţie competitivă, o licitaţie. Sigur că se duc discuţii la cel mai înalt nivel. Sigur că e posibil să avem o majorare de capital la TAROM cu capital străin, eventual dublată de o preluare a managementului.

În acelaşi timp, TAROM a făcut câţiva paşi importanţi, cel puţin din punct de vedere al reducerii pierderilor, însă altceva e important: TAROM este singura modalitate de a trece, în momentul de faţă, Carpaţii, în câteva ore, având în vedere faptul că nu avem autostrăzi. Sau de a ajunge la Iaşi, de exemplu. Deci în momentul în care te hotărărşti să vinzi TAROM sau să intri într-o asociere cu o altă companie aeriană, trebuie să ţii cont de faptul că TAROM, până una-alta, e singura companie care zboară pe rutele interne. Din punctul ăsta de vedere, TAROM-ul chiar e strategic.

Dacă statul român decide să vândă grabnic, până la alegerile din 2016, nu poate câştiga foarte mulţi bani. Nici nu cred că banii sunt foarte importanţi în povestea aceasta, pentru că TAROM reprezintă poarta principală de intrare în România şi către investiţiile străine. Şi dacă vrei să faci o strategie de dezvoltare internaţională a ţării noastre, trebuie să ai o companie cu care să lucrezi. Cu un acţionar privat şi eventual, străin, va fi mai greu să te înţelegi.

Din punct de vedere al fluxului economic, nu e cel mai bun moment, chiar dacă, presupun, statul român ar lua ceva bani pe acţiunile alea şi dacă le-ar vinde mâine. Însă abia ne aflăm noi, europenii, la începutul unui ciclu de creştere economică, deci de ce n-ai vinde mai încolo TAROM-ul, să zicem, peste câţiva ani?

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 15°C 16°C
IASI 15°C 17°C
CLUJ 14°C 17°C
CONSTANTA 13°C 12°C
CRAIOVA 18°C 11°C
BRASOV 10°C 12°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 21 Aprilie 2019, 21:53
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-04-2019
Deschidere: 8279.83
Maxim: 8352.28
Mimim: 8279.83
Variatie: 0.86%
BRD
13.60
2.39%
FP
0.96
0.63%
SNG
33.45
0.6%
TLV
2.15
1.88%
TGN
350.00
0.28%
SNN
10.86
1.69%
EL
11.05
0.9%
WINE
19.00
1.06%
SIF2
1.20
0.84%
TBM
0.30
1.69%
ARHIVĂ ȘTIRI