Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
CORESPONDENȚĂ DIN RUSIA

EXCLUSIV Povestea liniei de cale ferată din Sahalin, care funcționează după standardul japonez

Linia ferată din Sahalin este cea mai îngustă din Rusia şi are o istorie aparte. Insula a fost ocupată de Japonia la începutul secolului trecut şi a păstrat o singură moştenire din acele vremuri: infrastructura feroviară. Un reportaj în exclusivitate al lui Liviu Iurea.

13 Octombrie 2013, 23:25 |

VIDEO
EXCLUSIV Șine speciale pentru Sahalin
În Sahalin linia ferată funcționează și acum după standardul japonez. Are lățimea de 1.067 de milimetri, față de ecartamentul standard rusesc de 1.520. Cu o lungime 734 de kilometri, infrastructura feroviară a insulei străbate 24 de tuneluri și 618 de poduri.

Prima linie de cale ferată din Sahalin a fost construită de japonezi la începutul anilor 20. Ea continuă să fie exploatată și astăzi, însă, pe anumite porțiuni, linia ferată a fost închisă, pentru că multe poduri sunt șubrede, iar o parte din tunelurile care străbat munții au devenit nesigure.

O relicvă a ingineriei japoneze datând de la începutul secolului trecut este platforma turnantă din depoul de la Holmsk.

Nu este deloc silențioasă, însă aranjează cu precizie pe linie locomotivele care pleacă în cursă.

Serghei Daschinskiy, purtător de cuvânt al căilor feroviare Sahalin: "Este greu de vorbit despre calitatea japoneză. Toate aceste decenii, calea ferată din Sahalin a fost întreținută și, evident, a suferit schimbări majore, altfel nu ar mai fi existat".

Din 2003, în Sahalin a început un amplu proces de lărgire a ecartamentului de tip japonez. Practic, liniile vechi sunt dublate de altele noi pe standardul de 1.520 de milimetri. Proiectele autorităților locale sunt destul de ambițioase.

Dimitrii Simokov, director adjunct Infrastructura Sahalin: "Strategia Căilor Ferate Ruse prevede ca până în anul 2030 să fie construit un pod cu partea continentală a Rusiei și altul care să lege Japonia".

De mai bine de 100 de ani, la vagoanele care ajung în Sahalin se schimbă boghiurile. Este o procedură anevoioasă și destul de costisitoare. Doar așa mărfurile din partea continentală a Rusiei pot ajunge la destinație.

Ivan Bondarenko, șef de secție schimbat boghiuri Holmsk: "În fiecare tură suntem în măsură să schimbam boghiurile la 50-60 de vagoane".

Portul Holmsk este principala poartă de acces în Sahalin pentru mărfurile din toată lumea.

Alexandr Averianov, director comercial Linii maritime Sahalin: "Legătura cu restul Rusiei este aici și leagă portul Vanino de Holmsk. Avem trei nave capabile să transporte 26 de vagoane de marfă, de pasageri, dar și alte vehicule de mare tonaj".

Bogată în petrol și gaze, insula Sahalin a devenit o prioritate pentru Moscova. Marile companii străine manifestă și ele interes pentru acest colț îndepartat al Rusiei, iar investițiile nu au întârziat să apară.

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 6°C 8°C
IASI 8°C 6°C
CLUJ 4°C 5°C
CONSTANTA 10°C 9°C
CRAIOVA 3°C 10°C
BRASOV 5°C 6°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 26 Ianuarie 2020, 19:42
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-01-2020
Deschidere: 10131.77
Maxim: 10231.21
Mimim: 10131.77
Variatie: 0.87%
TLV
2.63
0.57%
SNG
37.15
0.8%
FP
1.30
1.95%
SNP
0.45
0.45%
EL
10.75
0%
BRD
16.32
1.87%
DIGI
34.40
0.58%
SIF3
0.45
2.04%
TGN
331.00
1.67%
SNN
14.98
0%
ARHIVĂ ȘTIRI