EXCLUSIV Centura Capitalei rămâne un coșmar fără sfârșit. Jurnalist Știrile TVR: Nici nu am plecat bine şi deja a apărut primul dop

17 octombrie 2022, 17:41

Diminețile șoferilor care trebuie să traverseze Centura Capitalei: mașini care așteaptă în cozi kilometrice și nervi întinși la maximum.

Mădălina Chițu, jurnalist TVR: Este ora 8 şi un sfert. Ne aflăm pe intrarera Șoselei de Centură, în zona Băneasa. Haideţi să vedem în cât timp vom ocoli Bucureştiul!

Mădălina Chițu, jurnalist TVR: Nici nu am plecat bine şi deja a apărut primul dop.

Sute de mii de maşini folosesc zilnic Șoseaua de Centură.

Mădălina Chițu, jurnalist TVR: O oră mai târziu am ajuns în zona de sud a Capitalei. Asta înseamnă că am mers cu 30 de kilometri la oră.

În aceste condiţii, cei un pic peste 70 de kilometri care ocolesc Bucureştiul sunt parcurşi în mai bine de două ore.

Am mers şi noi să vedem cum arată şoseaua de Centură care ocoleşte Capitala vecinilor noştri de la sud.

Mădălina Chițu, jurnalist TVR: Sofia este înconjurată de sensuri giratorii suspendate, pasaje şi poduri. Centura are regim de autostradă. Se circulă cu 120 de kilometri la oră şi are cel mult 5 benzi pe sens.

Drumul care înconjoară capitala Bulgariei a fost modernizat în perioada 2007 – 2016, cu fonduri europene. Are 62 de kilometri care pot fi parcurşi în aproximativ o oră.

La noi se circulă chiar şi pe o bandă şi sunt porţiuni de drum cu limită de viteză de 30 de kilometri la oră. Asfaltul este denivelat şi plin de gropi.

Oficialii din transporturi de la noi din ţară promit că şi Bucureştiul va avea o centură care să rivalizeze cu cele din vestul Europei.

Noua şosea de centură va fi un hub rutier pe 4 direcţii, cu sensuri giratorii suspendate şi pasaje care vor prelua tot traficul de tranzit care vine din nordul ţării şi se îndreaptă spre spre Portul Constanţa, Nădlac sau chiar spre Bulgaria.

Cristian Pistol, director CNAIR: În anul 2023 la final ar trebui să avem Centura Bucureştiului finalizată, cea care va realiza legătura între A1 şi A2. Am început şi lucrările de pe zona de nord a centurii Bucureştiului. Lotul 2, de exemplu, într-o lună şi jumătate pot să vă spun că a ajuns la 8%. Mai avem 2 loturi care urmează să fie atribuite.

Sunt şi zone unde lucrările au bătut pasul pe loc, iar statul a penalizat constructorul cu peste 2,3 milioane de lei.

Mădălina Chițu, jurnalist TVR: Pe porțiunea de drum dintre Bragadiru și Joița, care are o distanță de aproape 18 kilometri, lucrările trebuie terminate în octombrie 2023. Misiune aproape imposibilă pentru că stadiul fizic al lucrărilor este de 21%.

Mihai Crăciun, vicepreşedinte Asociaţia Construim România: Întreaga dezvolare economică a României este gripată de absenţa acestei centuri. A0, autostrada de Centură a Bucureştiului, era de departe cea mai importantă autostradă pe care România trebuia să o construiască cu prioritate poate înainte de celelalte, precum autostrada de peste Carpaţi.

Pentru noua şosea de centură, care va avea aproape 101 kilometri, statul alocă peste 4,7 miliarde de lei, fără TVA. Banii sunt din fonduri europene nerambursabile.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă