Toți elevii ar putea fi testați la română, matematică și istorie. Evaluarea digitală – mai puțin stres, mai puțină presiune pe elevi
Evaluarea standardizată pe care ministerul Educației vrea să o facă la nivel național este doar una dintre măsurile care urmează să fie luate. Scopul testării este de a evalua nivelul de competențe al elevilor, după acești doi ani de pandemie. Elevii nu vor primi note. Ordinul de ministrul care vine cu explicații pentru această testare a fost deja publicat.
„Instrumentul este exclusiv digital, pentru că acolo ne îndreptăm. Există o bază de itemi obiectivi testați și secreți, iar acești itemi sunt calibrati cu competențele pe fiecare nivel și instrumentul, de fapt, evaluează răspunsurile elevilor la acei itemi, comparându-i cu ceea ce prevede programa școlară”, a declarat Radu Szekely, secretar de stat în Ministerul Educației. Profesorul va avea un tablou clar al competențelor reale pe care elevii le au. Și va primi un raport cu plusurile și minusurile fiecărui elev.
„Pe măsură ce elevul avansează în școală, să aibă o măsură clară a progresului lui, a evoluției printr-un instrument extern profesorului, care are capacitatea de a evalua în funcție de standardele stabilite”, a mai declarat Radu Szekely.
Profesorul universitar Dragoș Iliescu, fondatorul companiei care va asigura softul, a declarat că „ evaluarea nu va mai fi nicăieri cu creion și hârtie, deci hai să ne obișnuim cu evaluarea digitală. Va fi mai puțin stresantă, vor fi teste relativ scurte, cu mai puțin stres și presiune. Testări cool pentru nativii digitali”.
Întrebat dacă dacă evaluarea standardizată pe care Ministerul Educației o va pilota va înlocui tezele, Cîmpeanu a răspuns că nu, iar tezele „ar putea fi înlocuite doar cu evaluările ritmice pe care fiecare profesor le decide la propria disciplină, în raport cu specificul disciplinei, care este construit pe unități de învățare, în raport cu starea elevilor din fiecare clasă. Trebuie să le dăm încredere profesorilor”.