Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Eurobarometru: Încrederea românilor în Uniunea Europeană a atins cel mai scăzut nivel

Încrederea românilor în direcţia urmată de Uniunea Europeană (UE) a scăzut cu 14 procente, la 46 la sută, în anul 2011. Datele au fost făcute publice în Eurobarometrul prezentat, marţi, la Reprezentanţa Comisiei Europene (CE) de la Bucureşti, informează Mediafax.

03 Aprilie 2012, 11:38 (actualizat 03 Aprilie 2012, 12:10) |
Românii nu mai au încredere în direcţia UE

Încrederea românilor în direcţia urmată de Uniunea Europeană este acum la cel mai scăzut nivel de când acest indicator a început să fie inclus în sondaje, coborând cu 14 la sută într-un an, arată Eurobarometrul prezentat, marţi, la Reprezentanţa CE de la Bucureşti.

Doar 46 la sută dintre români au încredere în direcţia urmată de UE, cel mai ridicat nivel fiind de 85 la sută, în perioada de pre-aderare.

Ritmul de scădere a încrederii a fost unul accelerat, în cazul României: în timp ce la nivelul UE scăderea încrederii că direcţia urmată de Uniune este cea corectă a fost de doar 8%, în cazul României erodarea a fost mai mare, respectiv de 14%. Nivelul de încredere a scăzut de la 60% în toamna lui 2010, la 46% în toamna lui 2011.

Studiul arată totuşi că, "deşi România se înscrie şi ea în tendinţa observabilă la nivelul tuturor statelor membre, şi anume aceea de scădere a gradului de încredere în direcţia urmată de UE, ea se situează totuşi semnificativ peste media europeană a încrederii, care este de 38%".

România este, din această perspectivă a încrederii în UE pe locul 12 într-un clasament condus de Suedia (67%), Letonia (65%), Bulgaria (60%), în timp ce pe ultimele locuri se află Portugalia (30%), Spania (28%) şi Italia (21%).

Trei din patru români se consideră slab sau foarte slab informaţi pe teme europene

Acelaşi Eurobarometru arată că unul din cinci români consideră că este foarte bine sau bine informat pe teme europene, în timp ce trei din patru români cred că sunt slab sau foarte slab informaţi.

"În ceea ce priveşte nivelul de informare asupra temelor europene, doar unul din cinci români consideră că este foarte bine sau bine informat. În schimb, aproape trei din patru români cred că sunt slab sau foarte slab informaţi. Procentul este similar cu cel al restului europenilor", se arată în prezentarea studiului.

Studiul mai arată că televiziunea este principala sursă de informare pe teme europene pentru români, dar şi pentru cetăţenii din celelalte ţări europene. Radioul şi internetul au un impact similar atât în România, cât şi în restul Europei. Diferenţa majoră între români şi restul europenilor apare în cazul presei scrise: doar unul din opt români găsesc în media scrisă un mijloc de informare cu privire la chestiuni legate de UE, în timp ce unul din trei europeni folosesc această sursă de informare.

Încredere în Strategia Europa 2000

În ceea ce priveşte obiectivele din cadrul Strategiei Europa 2000, studiul Eurobarometru arată că românii tind să aibă încredere în felul în care au fost conturate şi în fezabilitatea acestora. Pentru mai multe dintre aceste obiective, media românilor care le cred fezabile, aşa cum au fost ele formulate, este cu cel puţin 10% mai mare decât media similară din UE.

Primele trei iniţiative din cadrul stategiei Europa 2020 considerate de români a fi prioritare sunt aceleaşi cu cele alese de restul europenilor. În acelaşi timp, există o inversare a primelor două iniţiative.

Astfel, "modernizarea pieţelor de muncă în vederea creşterii nivelului ocupării forţei de muncă" este considerată de 83% dintre români drept cea mai importantă iniţiativă din cadrul strategiei, în timp ce 79% dintre cetăţenii UE 27 (cetăţeni ale celor 27 state membre) cred că aceasta este a doua cea mai importantă iniţiativă. Potrivit Eurobarometrului, 81% dintre cetăţenii UE 27 şi 78% dintre români consideră că cea mai importantă iniţiativă a strategiei este cea de "a îi ajuta pe cei săraci şi excluşi social şi a le permite să joace un rol activ în societate". Cea de-a treia iniţiativă, aleasă în aceeaşi măsură de către români şi europeni (75%), este aceea de "sprijinire a unei economii care utilizează mai puţine resurse naturale şi emite mai puţine gaze cu efect de seră".

În privinţa priorităţilor de dezvoltare, românii sunt aproape de opţiunile mediei europene, preferând măsurile sociale şi de mediu, cel mai des menţionată (de către 85% dintre români şi 83% dintre europeni) fiind creşterea numărului de angajaţi.

Pe de altă parte, comparativ cu media UE 27 şi chiar faţă de media la nivelul celor 12 noi state membre, românii acordă o importanţă foarte mare libertăţii de circulaţie, respectiv dreptului de a locui, învăţa şi munci în alte state membre UE, fapt explicabil prin amploarea fenomenului migraţiei.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 5°C 9°C
IASI 1°C 3°C
CLUJ 10°C 12°C
CONSTANTA 10°C 12°C
CRAIOVA 3°C 8°C
BRASOV 8°C 9°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 23 Noiembrie 2019, 00:00
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-11-2019
Deschidere: 9713.16
Maxim: 9739.75
Mimim: 9703.14
Variatie: 0.05%
TLV
2.46
0.41%
M
33.00
2.12%
FP
1.18
0%
SIF5
2.45
2.92%
SIF3
0.34
3.25%
SIF2
1.50
3.4%
SNP
0.44
0%
SIF4
0.84
3.17%
SNG
37.60
0%
CMP
0.83
2.22%
ARHIVĂ ȘTIRI