Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

ANALIZĂ. Euro 2020 - Turneul reflectă aspirațiile întregii Uniuni Europene

Beneficiile organizării la București a celor patru meciuri de la Euro 2020, vor fi deosebit de consistente. Principalul reper privind avantajele găzduirii evenimentelor majore din industria fotbalului, este reprezentat de finala Europa League din 2012, disputată pe Arena Națională. Există însă șanse foarte mari ca încasările să fie dincolo de orice așteptare, întrucât experimentul unui turneu final organizat în aproape toată Europa, este unul inedit.

19 Septembrie 2014, 17:21 (actualizat 19 Septembrie 2014, 17:34) | Florian Petrică |
Bucureşti 2014

Estimările bazate pe comparația cu meciul decisiv al Europa League, au desigur plusuri și minusuri, fiind vorba de competiții și formate diferite și chiar de segmente de competiţonale diferite. Și asta mai ales din perspectiva impactului, întrucât în cazul Europa League, partida de pe Național Arena reprezintă punctul culminant al unui întreg sezon.

În același timp, este important faptul că există un sistem de organizare inedit al unui turneu final European, cu meciuri găzduite în mai multe orașe, de pe aproape întreaga suprafață a continentului. Deosebit de interesant încă din start, este că anumite beneficii economice sunt amplificate tocmai datorită vecinătăților apărute pe harta turneului final.

Turiștii veniți pentru partidele de la București vor fi tentați să vadă și meciurile de la Budapesta și invers. Încasările agențiilor de tursim vor fi mai mari, pentru că acestea vor depăși estimările valabile la nivel local. În București, întrucât este vorba de mai multe zile de competiție, încasările hotelurilor și restaurantelor, dar și ale taximetriștilor, vor fi mai mari.

Dispuse pe mai multe zile, meciurile vor oferi timp de vizitare, iar Bucureștiul are ce oferi, mai ales dacă fanii echipelor sosite de pe continent vor alege să iasă din Centrul Vechi. Palatul Parlamentului și Muzeul Satului sunt două dintre punctele de atracție originale. Acestora li se pot adaugă oricând Delta Bucureștiului și Muzeul Antipa, fără a lua în calcul ce pot oferi și parcurile mari din Capitală. Ideile de marketing rezultate din colaborarea dintre FRF, PM București și Ministerul Turismului pot crește încasările la un nivel deosebit de consistent.

Nu în ultimul rând, vor crește veniturile producătorilor de electrocasnice, iar asta se va întâmpla în două salturi majore. Odată cu posibilitatea ca naționala României să joace la turneul final pe Național Arena, interesul pentru meciurile de calificare, oricum neobișnuit de ridicat, va fi mai mare, iar asta va spori cererea de televizoare. În situația prezenței propriu-zise pe Național Arena, că urmare a obținerii calificării, cererea va crește și mai mult.

Mai departe, odată cu ratingurile televiziunilor, vor crește considerabil și încasările din publicitate. Fără a lua în calcul întoarcerile pe termen lung, de care vor beneficia atât industria turismului, cât și cea a bunurilor de larg consum, mai există cel puțin două câștiguri de ordin intangibil, foarte valoroase. Impactul social rezultat din satisfacția produsă de organizarea unui eveniment major în propria țară, este întotdeauna benefic din perspectivă economică.

În calcule intră desigur și un alt beneficiu major, atât de important, încât de el depinde în mare parte producerea celorlalte avantaje. Este vorba desigur despre punerea la punct a infrastructurii, una capabilă să asigure mobilitatea organizatorilor, prezența agenților economici și implicit satisfacția turiștilor dispuși să cheltuie bani în București.

Impactul financiar al Finalei Europa League din 2012 a fost estimat de Ziarului Financiar la 30 de milioane de euro, pornind de la ideea că fiecare turist va cheltui în medie 1.000 de euro pe perioada șederii în Capitală. Este ceea ce poate sugera foarte rapid, că încasările vor fi de această dată de patru ori mai mari, fiind vorba de patru meciuri.

Organizarea unui turneu final de Campionat European în 13 orașe, reprezintă un experiment nou. Tocmai de aceea, calculele economice valabile la finalul Euro 2020, vor deveni un reper în sine. Premiera ca atare este foarte importantă, implicit din perspectiva economică. Turneul reflectă aspirațiile întregii Uniuni Europene și depășește cu mult anvergura strict geografică, a Bătrânului Continent.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 14°C 12°C
IASI 9°C 11°C
CLUJ 8°C 10°C
CONSTANTA 10°C 9°C
CRAIOVA 14°C 12°C
BRASOV 10°C 11°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 18 Februarie 2019, 07:02
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-02-2019
Deschidere: 7642.1
Maxim: 7708.75
Mimim: 7637.46
Variatie: 0.2%
TLV
1.84
1.19%
SNN
9.33
3.66%
SNP
0.35
0.43%
TEL
22.15
1.58%
FP
0.87
3.53%
BRD
11.60
1.54%
SNG
31.20
0.95%
TGN
336.50
1.97%
EL
10.70
0.19%
SIF5
2.06
2.15%
ARHIVĂ ȘTIRI