Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Drumurile expres, avantaje şi dezavantaje pentru şoferi

Noutate absolută pentru infrastructura din România: drumurile expres vor împânzi România în următorii ani. Pe hârtie, deja au înlocuit autostrăzile din planurile autorităţilor. Un drum expres este mai ieftin şi, în principiu, s-ar putea construi mai repede. Însă există şi dezavantaje: limita de viteză este mai mică. Drumul expres este sora vitreagă a autostrăzii. Astăzi nu există niciunul în România, dar în următorii 15 ani ar trebui să acopere peste 2.200 de kilometri.

02 Octombrie 2014, 20:51 |
Drumuri expres vs. autostrăzi
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Drumul expres arată aproape la fel ca autostrada. Tehnic vorbind, are tot două benzi pe sens dar este mai îngust cu 4 metri. Nu are benzi de urgenţă iar parapetul din mijloc poate fi din beton, nu metalic. Din aceste deosebiri rezultă diferenţa de preţ: drumul expres este mai ieftin cu aproximativ 30 la sută, inclusiv în cazul studiilor de fezabilitate. La final, dacă un kilometru de autostrada costă aproximativ 6 milioane de euro, drumul expres poate costa şi sub 4 milioane de euro pe kilometru. Constructorul va fi selectat prin licitaţie.

Există unele dezavantaje: autorităţile nu pot percepe taxa pentru expres, iar limita de viteză pentru şoferi este de 120 de km pe oră, faţă de 130 cât este pe autostrăzi. Nu sunt obligatorii nici spaţiile adiacente, benzinăriile şi parcările atât de căutate de turişti în străinătate.

Dacă se respectă masterplanul de transport, până în 2020 România va avea în jur de 1300 de km de autostradă. Asta în timp ce majoritatea ţărilor europene au mizat pe autostrăzi. Germania a legat fiecare colţ din ţară cu aproape 13 mii de km, iar Franţa a construit peste 11 mii de km de autostradă.

În acest moment, în România nu există niciun drum expres şi nimeni nu poate spune care va fi primul tronson care intră în construcţie. Însă, odată aprobat, masterplanul de transport trebuie respectat. Fără el România nu primeşte bani europeni.

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 2°C 3°C
IASI 2°C 3°C
CLUJ 2°C 1°C
CONSTANTA 4°C 6°C
CRAIOVA 5°C 4°C
BRASOV 1°C 0°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 12 Decembrie 2018, 03:57
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 11-12-2018
Deschidere: 8558.55
Maxim: 8607.08
Mimim: 8555.91
Variatie: 0.26%
TLV
2.37
0.43%
EL
11.06
0.36%
TEL
23.20
0.64%
SNG
35.80
0.14%
SNN
9.68
0.31%
SNP
0.36
0.55%
BRD
13.92
1.31%
FP
0.95
0.53%
TGN
349.50
0.57%
M
27.10
1.45%
ARHIVĂ ȘTIRI