DRIVE-TEST. Noul Swift, un pas înainte pentru Suzuki

13 iulie 2017, 16:16

Swift este un model des întâlnit în Campionatul Național de Raliuri, Dunlop, existând și o cupă monomarcă în care piloții români concurează pe modelul anterior produs de constructorul japonez.

Adi Teslovan a rămas impresionat de calitățile noului Swift: “Cred că va avea un cuvânt greu de spus în clasa automobilelor mici. Se vede un progres real făcut de japonezi, de la o mașină “cuminte“ acum vorbim despre o mașină cu personalitate cu design curajos care iese din tiparele cu care ne-au obisnuit niponii”.

(w460) Noul Swift

Motorul de 1,0 L BOOSTERJET SHVS este extrem de agil și rafinat chiar și la turații mici, caroseria este mai usoara față de modelul anterior fapt care îl face pe Swift mai sprinten. Motorul trage bine de la turații reduse, ceea ce înseamnă că utilizatorii nu vor fi nevoiți să schimbe frecvent treptele de viteză. Acest lucur va duce la menținerea unui ritm fluent in trafic, important pentru o mașină din clasa mini, destinată în principal mediului urban.

Putem afirma ca această a treia generație a modelului Swift reprezintă o evoluție majoră faţă de cel precedent, cu imbunătăţiri la toate capitolele, având toate atuurile pentru a fi vândut mult mai bine față de modelul precedent”

Ce aduce în plus noul Swift?

Suzuki a apelat la un design european pentru noul Swift, i-a oferit modelului său mini o caroserie ultra-ușoară ce cântărește în jur de 840 de kilograme. Direcția este mai precisă față de modelul precedent și planșa de bord redesenată oferă contraste confortabile între albul și cromul satinat ce întâlnesc clasicul negru.

Date oferite de Suzuki despre modelul său:

Elemente de design interior:

• Consolă centrală înclinată la 5 grade către șofer

• Volanul în forma literei D

• Scaune față cu formă și poziție optimizate, și protecții laterale

• Un ecran TFT LCD color de 4,2 inch ce afișează informații despre starea vehiculului și performanțe

• Un ecran tactil de 7 inch cu funcție bluetooth pentru conectarea telefonului mobil cu funcție SLDA care permite conectarea și operarea telefonului mobil inteligent prin Apple CarPlay, Android Auto™ sau MirrorLink™, precum și port USB compatibil MP3/WMA/ACC și slot SD card

• Panou de comandă pentru sistemul de aer contiționat iluminat cu LED

(w460) Noul Swift

Sisteme avansate de siguranță

Noul Swift este primul model ce beneficiază de sistemul frontal avansat de detecție Suzuki ce imbină o cameră monoculară și un senzor cu laser, oferind funcții de siguranță avansate, printre care se numără frânarea de urgență autonomă, avertizarea la schimbarea involuntară a benzii de rulare și faza lungă asistată. Noul model este de asemenea dotat cu senzori milimetrici ce asigură funcționarea sistemului cruise control adaptiv.

Dimensiuni inteligente

Noul model Swift este mai scurt cu 10 mm față de versiunea curentă Swift, în timp ce ampatamentul este cu 20 mm mai lung, oferind astfel mai mult spațiu interior, ce se materializează într-un spațiu pentru bagaje de 254 de litri, cu 54 de litri mai mult decât versiunea actuală. Noul Swift este cu 15 mm mai scund și 40 mm mai lat.

MOTORIZĂRI

1,0 BOOSTERJET, turbo, cu injecție directă

Motorul 1,0 BOOSTERJET pe benzină oferă atât un consum redus de combustibil, cât și performanțe rutiere excelente. Modul de amplasare și sistemul cu injecție directă contribuie la un consum scăzut de combustibil, în timp ce turbo compresorul oferă același cuplu dintr-un motor de 1 litru ca și un motor aspirat de 1,7 – 1,8 litri. Chiar dacă vine cu un nivel ridicat de putere, zgomotul și vibrațiile sunt reduse, datorită unei rigidități mărite a șasiului. Motorul oferă performanțe optime în toate condițiile, de la mersul prin oraș la mersul sportiv.

1,2 DUALJET

Noul Swift este disponibil și cu motorul 1,2 DUALJET pe benzină, reînnoit cu cilindri mai compacți pentru o rată mai mare de compresie și echipat cu sistemul EGR (de recirculare a gazelor de eșapament), cu injecție dublă, care combinate cu celelate îmbunătățiri aduce o economie de 5% în ceea ce privește consumul de combustibil, comparativ cu același motor folosit de actualul model Swift.

Cutie manuală cu 5 trepte, CVT și automată în 6 trepte*

O cutie manuală cu 5 trepte oferă un raport optim pentru fiecare motor și tren de rulare, pentru a obține cel mai bun raport în ceea ce privește consumul de combustibil și performanțele mașinii. Versiunea utilizată cu motorul de 1,0 litri oferă șoferului o senzație mai sportivă la schimbarea treptelor de viteză. De asemenea, este disponibilă și o transmise CVT care a fost îmbunătățită pentru un rulaj fără șocuri, precum și o cutie automată în 6 trepte cu un raport de transmisie mai mare.

Sistem ușor și compact de tip mild hybrid SHVS *

Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild”, dezvoltat de Suzuki, care foloseşte un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă motorul termic în timpul accelerărilor şi permite recuperarea energiei în timpul frânărilor. Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convenţional pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporeşte eficienţa de regenerare a energiei, detectând forţa de apăsare a frânelor, amplificând în consecinţă cantitatea de energie generată. Folosind energia stocată, funcţia motorului electric din ISG îmbunătăţeşte consumul de combustibil, asistând parţial motorul termic, oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă