Două echipaje românești în WRC la Raliul Corsicii

4 aprilie 2019, 16:04

Romani in wrc

Etapa franceză a Campionatului Mondial de Raliuri, găzduită de Corsica, a avut o desfășurare plină de neprevazut: deși a dominat intrecerea, Elfyn Evans a ratat victoria pe ultima probă specială, din cauza unei pene de cauciuc, pilotul de la M-Sport fiind obligat să se mulțumească, în final, cu locul al treilea.
În aceste condiții, locul întâi i-a revenit belgianului Thierry Neuville care „i-a furat” victoria francezului Sebastien Ogier pentru o diferență de numai 4,5 secunde. Totodată, victoria din Corsica îl propulseaza pe Neuville în fruntea clasamentului general, după cele 4 etape disputate până în prezent în WRC.
În Corsica, România a fost reprezentată de două echipaje: Cel format din Simone Tempestini și Sergiu Itu s-a confruntat cu probleme tehnice la debutul lor în WRC 2 la comenzile unui Hyundai i 20 și de tandemul Raul Badiu / Gabriel Lazăr care a terminat pe locul al 7-lea reușind astfel primele puncte în Junior WRC.
Romani in wrc

Simone Tempestini ne-a declarat că: „Nu a fost un raliu foarte bun, din păcate pe Proba a treia, după o greșeală mică de-a mea, am plătit un preț foarte mare, am abordat un viraj strâns un pic prea optimist și am atins roata dreapta spate. A cedat o piesă pe care nu o aveam și, ziua fiind fără service, a trebuit să ne oprim. Am continuat a doua zi după regulile Rally 2, cu foarte multe secunde de penalizare, am ajuns la final și am terminat toate celelalte probe, acumulând experiență cu noua mașină de concurs. Am ridicat ritmul mereu, dar evident că totul s-a schimbat față de ce ne doream la început. Practic finalul raliului a fost un test și o pregătire pentru raliurile următoare, pentru că rezultatul sportiv și punctele pentru WRC 2 erau compromise. A fost un raliu care mi-a plăcut, m-am bucurat foarte mult să fiu prezent la start, pînă la etapa următoare de WRC 2, voi concura cu mașina în Raliul Argeșului, un raliu de asfalt, și în Raliul Aradului, care are o suprafață similară cu cea din WRC și va constitui o repetiție excelentă pentru Portugalia.”

Romani in wrc

 

Raul Badiu ne-a declarat la rândul său: „A fost un raliu extrem de dificil și complex acesta fiind cel mai lung raliu al anului. chiar dacă asfaltul nu reprezintă suprafața mea preferată iar experiența mea la competiții externe este foarte limitată am reușit totuși în câteva rânduri clasări în top 3 în fața unor piloți foarte experimentați. Locul șapte obținut la final este un rezultat bun, dar consider că nu reflectă neapărat viteza noastră reală, cele două pene de cauciuc privându-ne de un excelent loc 4. De etapa următoare revenim pe suprafața mea preferată, în Sardinia vom evolua pe macadam, și acolo vom ținti pe lângă viteză și timpi și anduranță și sper să avem parte de mai mult noroc.”

Romani in wrc

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Mașinile fabricate în România cuceresc piețele europene

Dacia a devansat Renault pe piaţa europeană în luna ianuarie

Max Verstappen. Sursa foto: Profimedia Images

Podiumul salariilor din Formula 1. Max Verstappen şi Lewis Hamilton domină clasamentul