Doar 21 la sută dintre români sunt interesați de politică, față de peste 50 la sută americanii. Ce asemănări și ce diferențe arată o cercetare sociologică făcută în România și în SUA

20 noiembrie 2018, 20:17

Ne desparte un Ocean și, aparent, nu avem multe lucruri în comun. România și Statele Unite ale Americii au însă oameni care vor să trăiască mai bine, într-o societate guvernată de oameni politici responsabili. Dezideratul se lovește, însă, de neîncrederea în politicieni.

Darie Cristea, sociolog: „Probabil, cea mai interesantă similaritate este o comparabilă lipsă de încredere în partide și în parlament. Americanii sunt interesați de politică în cifre de peste 50 la sută și românii de 21 la sută.”

Deși nemulțumirile sunt la unison percepute, doar americanii sunt interesați să contribuie la schimbarea lucrurilor în bine, mai ales prin prezența la vot.

Dan Dungaciu, directorul  Institutului de Științe Politice și Relații Internaționale „Ion I.C.Brătianu”: „Oamenii se mobilizează pentru că ei cred că societatea americană este ceva pentru care merită să lupți. Care e răspunsul românilor? Trăim bine în prosperitatea noastră percepută, nu ne interesează politica decât 20 la sută, avem sentimentul că totul merge prost. Asta e dramatic în România”.

Atunci când vine vorba despre identitatea celor două țări, România pare să fie fără un contur bine definit pe care americanii să îl identifice, deși 7 americani din 10 au auzit de țara noastră. În plus, mulți spun că au auzit de Transilvania și Dracula, însă de la producătorii de film de la Hollywood, nu de la noi.

Brett  Loyd, președintele unei companii de sondaje din SUA: „Ce ştiu acești americani despre România? Cele mai multe răspunsuri au fost de genul: este o ţară. Ai vrea să vezi însă nişte credinţe, nişte aspecte tangibile , ceva care să îi determine pe americani să spună, îmi place asta la România.”

Datele sondajelor de opinie reprezentative la nivel naţional realizate în Statele Unite ale Americii şi în România au fost culese de companiile ce cercetare sociologică The Polling Company, respectiv Inscop Research. Cercetările au avut la bază un chestionar amplu, orientat pe teme similare.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite