Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Dispariţia de sâmbătă a avionului Malaysia Airlines rămâne un mister. Căutările continuă

Şeful aviaţiei civile al companiei Malaysia Airlines a făcut, luni, declaraţii despre stadiul căutărilor aeronavei, cu 239 de persoane la bord, dispărute în urmă cu două zile. El a spus că dispariţia aeronavei Malaysia Airlines rămâne un mister şi că oficialii nu exclud posibilitatea deturnării. Între timp, a fost demarată o anchetă în cazul celor doi pasageri care s-au urcat la bordul avionului dispărut după ce s-au legitimat cu paşapoarte false

10 Martie 2014, 13:39 (actualizat 12 Martie 2014, 14:22) |
$article.media.images[0].description
Se caută avionul malaezian, cu 239 de persoane la bord, dispărut, sâmbătă, de pe radare"

Este a treia zi de căutări pentru avionul malaiezian dispărut în apropierea coastelor vietnameze.

Nu există niciun indiciu, la momentul transmiterii acestei ştiri, cu privire la aeronava malaeziană dispărută, în urmă cu două zile, în ciuda tuturor eforturilor depuse, scrie, luni CNN.

34 de avioane, 40 de nave şi echipaje din zece ţări sunt mobilizate în operaţiunile de căutare maritimă şi aeriană ale avionului dispărut, vineri seară, de pe radare în timpul cursei Kuala Lumpur - Beijing.

Din nefericire, doamnelor şi domnilor, nu am identificat nimic din ceea ce ar putea fi părţi ale aeronavei, ca să nu mai vorbim de aeronavă, a declarat, luni, Azharuddin Abdul Rahman, şeful aviaţiei civile al companiei Malaysia Airlines, potrivit sursei citate.

Astfel, la mai bine de 48 de ore, dispariţia aeronavei Malaysia Airlines cu zborul numărul 370 precum şi identitatea unora dintre pasageri rămân un mister.

Soarta aeronavei Malaysia Airlines rămâne un mister, a declarat, luni, Azharuddin Abdul Rahman, potrivit BBC.

Rudelor pasagerilor aflaţi la bordul avionului dispărut li s-au spus să se aştepte la ceea ce este mai rău, potrivit aceleiaşi surse.

Avionul, care zbura pe ruta Kuala Lumpur-Beijing, a dispărut de pe radare vineri seară, la scurt timp de la decolare, în spaţiul aerian vietnamez. Ultimul contact radio a avut loc când aeronava se afla deasupra Mării Chinei de Sud. Presa din China relatează că Boeing-ul 777 nu a intrat în spaţiul aerian al Chinei.

227 de pasageri erau în avion şi 12 membri ai echipajului. Cei mai mulţi dintre pasageri sunt chinezi.

Toate "urmele" descoperite plutind pe ape nu au legătură cu avionul dispărut

VIDEO
Mister aviatic
Potrivit datelor de pe radare, este posibil ca avionul să fi încercat să se întoarcă înainte de a fi dispărut. Piloţii nu au apucat să transmită niciun SOS ceea ce arată că au fost luaţi prin surprindere. Alte date nu sunt însă.

Toate aşa-zisele "urme" descoperite până acum plutind pe ape - obiecte sau dâre de combustibil - nu sunt în niciun fel legate de avionul dispărut - au afirmat, luni, cu incertitudine, echipele de căutare. O explicaţie ar fi presupunerea că avionul s-a dezintegrat în zbor, la peste 10.000 de metri altitudine. Dar zona în care a dispărut avionul Malaysia Airlines este amplu supravegheată de sateliţi militari, care nu au detectat nicio explozie.

Rămâne varianta unei defecţiuni. Boeingul 777 are însă un trecut impecabil. Lansat în 1995, au fost livrate până acum peste 1.000 de aparate şi practic un singur accident fatal în 5 milioane de zboruri. Este vorba de accidentul din iulie 2013, când un aparat s-a prăbuşit la San Francisco şi a luat foc - dar şi în acel caz nu este sigur că a fost vorba de o defecţiune tehnică, ci mai degrabă greşeli de pilotaj.

Anchetă în cazul celor doi pasageri care foloseau identităţi false

Faptul că doi pasageri s-au urcat la bordul unui avion de linie cu acte furate pe un aeroport cu trafic intrens a fost cauzată de neglijenţa a funcţionarilor de la serviciul de control al paşapoartelor. Toate documentele de călătorie furate sau pierdute sunt raportate în mod obligatoriu la sediul central al Intrepol şi înregistrate într-un fisier cu acces internaţional.

VIDEO
Pasageri cu pașapoarte false
Sistemul de accesare a datelor este cât se poate simplu. Trebuie doar să ştii câteva date elemenatare, să apeşi pe câteva butoane de pe calculatorul din faţa ta şi să aştepţi câteva secunde. Rezultatul apare pe monitor, a declarat Juan Zarate, analist pentru securitate.

Cele două paşapoarte fuseseră furate acum doi ani în Thailanda, unul austriac, iar celălalt italian. Cei doi asiatici care le-au folosit acum şi-au cumpărat împreună biletele pe ruta Kuala Lumpur - Beijing - Amsterdam.

Neglijenţa funcţionarului este cu atât mai mare că nu i s-a părut suspect că doi asiatici se legitimează cu documente europene. Faptul că nu a verificat autencitatea paşapoartelor este de neînţeles, a spus şeful securităţii de pe aeroport.

Este evident că sistemul se securitate în aviaţie s-a îmbunătăţit considerabil în ultimii ani. Statele Unite au stabilit standarde internaţionale în acest sens. Dar restul lumii ar trebui să recupereze, a masi spus Juan Zarate.

Cercetările preliminare au mai scos în evidenţă un fapt îngrijorător: anual se înregistrează aproximativ un miliard de pasageri pe liniile aeriene. Documentele a 10 pana 40 la sută dintre aceştia nu sunt verificate niciodată în privinţa autenticităţii.

Articole pe aceeaşi temă
 
*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 29°C 30°C
IASI 28°C 29°C
CLUJ 25°C 27°C
CONSTANTA 23°C 21°C
CRAIOVA 28°C 29°C
BRASOV 25°C 27°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 26 Mai 2019, 20:55
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-05-2019
Deschidere: 8109.89
Maxim: 8189.13
Mimim: 8099.84
Variatie: 0.98%
TLV
2.13
2.13%
SNG
34.00
0.59%
BRD
10.82
0.37%
SNN
10.80
0.37%
SNP
0.36
2.51%
FP
0.96
0.41%
TEL
20.40
0.49%
EL
11.05
0.45%
TGN
357.00
0%
SIF5
2.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI