Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Dascălii şi psihologii şcolari învaţă să lucreze cu elevii diagnosticaţi cu ADHD

În România, elevii cu ADHD, o afecţiune comportamentală des întâlnită la copii şi adolescenţi, se plimbă de la o şcoală la alta, pentru că nimeni nu-i vrea. "Directorul ne-a spus: Nu poţi să pui un măr stricat într-o ladă, fiindcă în două luni se strică toate. E bine să-l mutaţi din şcoală", povesteşte tatăl unui copil cu ADHD.

19 Noiembrie 2012, 09:34 |
Psihologii invata sa lucreze cu elevii cu ADHD
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Psihologii invata sa lucreze cu elevii cu ADHD
Copiii cu ADHD (Tulburarea deficitului de atenţie şi hiperactivitate - Attention Deficit Hyperactivity Disorder, în engleză) sunt discriminaţi şi alungaţi din şcolile publice din România. O organizaţie din Cluj-Napoca a iniţiat un program de instruire pentru dascăli şi psihologi şcolari. Toţi învaţă să lucreze cu elevii care au deficienţe de atenţie.

"Noi avem doi copii cu ADHD. Unul dintre ei a trecut prin şapte şcoli, cu al doilea suntem la a treia şcoală, e în clasa a III-a. Directorul ne-a spus: Nu poţi să pui un măr stricat într-o ladă, fiindcă în două luni se strică toate şi atunci e bine să-l mutaţi din şcoală",  povesteşte tatăl unor copii cu această afecţiune.

Organizaţia "Paşi înainte" încearcă să-i ajute, instruindu-i pe învăţători şi psihologi cum să lucreze cu aceşti copii. Organizaţia a lucrat mai întâi cu învăţătorii, iar acum îi iniţiază pe psihologii şcolari, după un model canadian.

"L-am preluat, am învăţat, am început noi să-l aplicăm, am avut rezultate bune şi îl diseminăm şi cu alţii pentru a se întâmpla ceva", spune coordonatoarea proiectului, Andreea Pop, despre acest model.

Tulburarea deficitului de atenţie şi hiperactivitate este una dintre cele mai frecvente tulburări întâlnite la copii. Simptomele acestei tulburări includ dificultatea de concentrare şi atenţie, dificultatea de control al comportamentului şi hiperactivitate.

Statisticile arată că peste 220.000 de preşcolari suferă de o formă de ADHD, însă Ministerul Sănătăţii nu are programe publice de depistare a afecţiunii.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 10°C 10°C
IASI 9°C 10°C
CLUJ 6°C 6°C
CONSTANTA 9°C 9°C
CRAIOVA 5°C 10°C
BRASOV 7°C 5°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 27 Februarie 2020, 19:31
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 27-02-2020
Deschidere: 9704.82
Maxim: 9726.23
Mimim: 9559.84
Variatie: -1.47%
TLV
2.50
1.4%
SNG
33.65
0.44%
FP
1.32
1.49%
BRD
15.48
2.7%
EL
10.45
1.46%
SNN
15.02
0.93%
SNP
0.39
1.66%
TGN
303.50
1.47%
TRP
0.31
5.7%
DIGI
33.50
2.06%
ARHIVĂ ȘTIRI