Raliul Monte Carlo a sărbătorit a 110 ediție cu câteva premiere, cea mai importantă fiind victoria lui Sebastien Ogier. Francezul a reuşit ce-a de-a opta victorie la Monte Carlo, un veritabil record, succesele venind cu cinci maşini diferite.
Debutul sezonului de WRC a fost unul spectaculos, Raliul Monte Carlo având toate ingredientele, de la răsturnări la propriu şi la figurat, la recorduri stabilite de driverii participanţi la prima cursă. Dacă la răsturnări la propriu, a făcut înconjurul lumii accidentul lui Teemu Suninen, din chiar prima specială a raliului, răsturnările de clasament l-au avut ca protagonist pe Ott Tanak care a abandoat pentru al doilea an consecutiv, după ce a condus autoritar startul raliului.
Campionul Naţional la clasa RC3, Adi Teslovan a făcut obişnuita radiografie a cursei pentru Ştirile TVR.ro
" Printre premierele acestui raliu merită menţionat faptul ca Ogier reușeste să stabilească un nou record – de 8 ori câștigător al Raliului Monte Carlo cu 5 mașini diferite. Jari-Matti Latvala a revinit la Toyota, de data aceasta în poziția de Director al echipei de raliuri a constructorului nipon, iar Pirelli a revenit în Campionatul Mondial de Raliuri ca furnizor official de anvelope.
Toyota a ocupat primele două poziții ale podiumului cu Sebastien Ogier și Elfyn Evans iar pe 3 a terminat echipajul celor de Hyundai - Thierry Neuville și Martijn Wydaeghe noul copilot, după ce cu mai puțin de o săptămână, Thierry a rămas fără copilotul deja consacrat, Nicolas Giulsoul . Thierry Neuville și Martijn Wydaeghe au trebuit să facă față unei situații deloc confortabile, de a se adapta din mers unul cu celălalt, la unul dintre cele mai grele raliuri ale Campionatului Mondial.
Analizând întreaga etapă putem spune că au fost 2 momente determinante în desfășurarea raliului pe probele din Alpii francezi și anume :
Hyundai a pierdut acest raliu după o strategie de alegere a anvelopelor, nu tocmai reușită, cu ceva probleme de transmisie la mașina lui Dani Sordo şi cu ceva probleme la mașina lui Ott Tanak.
Ott Tanak a fost din nou ghinionist la Monte Carlo, de data asta vineri cu 2 pene într-o singură buclă, și cu o singură roată de rezervă nu a reușit să se întoarcă în timp util în parcul service, iar sâmbătă nefuncţionând regula super rally, estonianul s-a văzut nevoit să abandoneze, fără a mai avea șanse la câteva puncte în power stage.
În WRC 2 Andreas Mikkelsen împreună cu vechiul său navigator Ola Floene au reuşit să domine autoritar competiția, așa cum mă și așteptam, fiind urmați de cei doi francezi Adrien Fourmaux şi Eric Camili.
În clasamentul WRC3 destinat echipelor private, fără suportul uzinelor, podiumul a fost exclusiv francez cu specialiștii asfaltului, Yohan Rossel și Fulcrand Benoit pe locul 1, urmați de multiplul campion de asfalt al Franței, Yoan Bonato și Boulloud Benjamin pe locul secund, iar pe poziția a 3-a, tânărul fost vicempion Mondial la juniori în 2017, Nicolas Ciamin cu Roche Yannick în dreapta.
Următoarea etapă va fi pe zăpadă de data asta nu în Suedia și la Cercul Artic, în Finlanda, în Februarie.
Sursa Foto: Ştefan Bejenaru, Rally Cow