Cursuri după principiile programului România Educată. V. Dorobanțu: Am adus disciplina într-o zonă în care copilul a înțeles că îi este necesară traiului de zi cu zi. M. Staş: Cel mai important lucru câștigat- curajul schimbării de mentalitate

Şase şcoli din România au funcţionat în acest an şcolar după principiile programului România Educată. Procesul de predare - învăţare - evaluare a fost centrat pe elevi, materia a fost adaptată la nevoile comunităţii şi la resursele umane şi materiale existente, tezele au fost înlocuite cu un portofoliu al elevilor.

07 Iulie 2022, 09:39 (actualizat 07 Iulie 2022, 10:40) Știrile TVR |

Tragem linie după an şi încercăm să aflăm care sunt avantajele dar şi dezavantajele unui astfel de sistem.

Viforel Dorobanţu, directorul Şcolii Gimnaziale nr 1 din Curcani, judeţul Călăraşi, singura şcoală din mediul rural inclusă în program, a explicat la TVR INFO cum au aplicat acest program.

Am încercat să aducem disciplina într-o zonă în care copilul să înțeleagă că îi este necesară pentru traiul de zi cu zi, pe care să-l trăiască cât mai bine. Am adus matematica în ”zona de magazin” - știu că primesc un rest, știu să calculez niște procente, niște sume, scăderi, inmulțiri. La fizică am coborât studiul fizicii de la clasa a VI-a la clasa a V-a. I-am pus să calculeze suprafețe ale camerelor, pentru a ști câtă gresie să cumpere sau cât parchet. Le-am explicat de ce este necesar să învețe aceste lucruri, poate că în asta constă noutatea acestei pilotări, faptul că putem să adaptăm niște conținuturi pe care noi le considerăm corecte la nivelul lor de înțelegere. La limba română, d-na profesor a inclus în lista de lecturi romane ale unor autori contemporani, a arătat Viforel Dorobanţu.

Marian Staş, expert în educaţie: Cel mai semnificativ rezultat îl reprezintă ieșirea din centralizare. Cu alte cuvinte, curajul unor echipe de profesori, directori, cancelarii, dar și al liniei de comandă de a subsidiariza - de a deschide modelele de proiectare către școli , în locul actualei stări de fapt care este profund contraproductivă, al unui singur tabel, al unui singur plan cadru care strânge totul extrem de ineficient. Cel mai important lucru câștigat este un curaj, câștigat, al schimbării de mentalitate, de a vedea că se poate și altfel, un exercițiu de leadership real, asumat pe bune, nu mistificat, nu cosmetizat. cu destinele școlilor respective care au înțeles că soluția bună de ieșire din mediocritate a școlii ca sistem, dar și ieșirea din comunism a scolii ca paradigmă este deschiderea, descentralizarea celui mai important aspect - transformarea de model curricular.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 37°C 28°C
IASI 30°C 22°C
CLUJ 26°C 23°C
CONSTANTA 31°C 29°C
CRAIOVA 32°C 26°C
BRASOV 28°C 22°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI