Cupa T44, a zecea ediţie de offroad la Slănic Prahova

25 septembrie 2018, 13:39

 

Cupa T44

Lipsa ploilor a făcut ca traseele sa fie foarte de uscate, fără nămolul omniprezent în etapele de offroad.

În lipsa acestui element, lupta urma sa se dea între vigilenţa copiloţilor, abilitatile pilotilor şi durabilitatea materialului de concurs. Parcul tehnic s-a populat treptat cu cele 46 de echipaje iar piloţii, copiloţii si mecanicii s-au apucat de ultimile pregătiri înaintea celor două zile de trasee.

Startul, programat pentru dimineaţa zilei de vineri avea să trimita echipajele pe traseele pregătite de organizatori, diferenţa de altitudin de peste 250 de metri din zona Slănic, oferind oportunităţi extrem de variate pentru practicanţii de offroad. Startul intercalat a animat localitatea, iar cele patru clase de concurs s-au despărţit în funcţie de duritatea traseului programat de membrii Clubului T44.

Asa cum se anticipase diferenţele au fost extrem de mici, dovada fiind lupta de la clasa standard A. În afara de cele două maşini Off Road club Alba, Eugen Stef-Ovidiu Filipescu si Radu Viţelaru-Mihai Oprică,  care au avut probleme tehnice, diferenţa dintre primele 7 echipaje a fost de o oră. Liderii primei zile au fost Raul Petrea si Romeo Andrieş, singurii care au oprit cronometrele sub 3 ore. Dacii liberi au terminat ziua unu cu 2 ore 55 de minute si 40 de secunde.

Pe treapta a doua a podiumului a sosit Mitsubishi-ul Pajero al celor doi Cristiani Foaltin şi Boca, care au fost înregistraţi cu 3 ore, 4 minute, 9 secunde.

Bronzul primei zile a revenit echipajului Laurenţiu Simonca – Rareş Bucur, cei doi venind la un singur minut de echipajul de pe locul 2.

Cupa T44

Aceeaşi bătălie acerbă s-a înregistrat si la clasa Standard B, cea mai numeroasă prezenţă în cadrul Cupei T44. 18 echipaje au luat startul în traseu, top ten-ul terminând cu un ecart de o oră. Primii în parcul tehnic au revenit Dorin Toma şi Jan Willem Eek, urmaţi la doar 2 minute de echipajul Adrian Cernea – Sorin Popa. Podiumul s-a completat la alte 2 minute tot de un Nissan Patrol, pilotat de echipajul Niculae Burada – Traian Mărăcinean. Cei trei au fost urmaţi la o distanţă mică de Toyota pilotată de tandemul Cristain Craveţ, Cristian Micu, promiţând un duel la baionetă pentru ziua 2.

Clasa Open a fost cea mai văduvită după prima zi de concurs, doar patru din cele 11 echipaje prezente la start terminând fără penalizari.  Teodor Vişoiu cu Marius Pop în dreapta a fost singurul care a coborât sub bariera de trei ore, echipajul 102 revenindîn parcul tehnic dupa 2 ore 55 de minute şi 40 de secunde. O distanţă aparent confortabilă faţă de locul doi ocupat de Lorant Farkas- Pal Gabor, cei doi oprind cronometrele la 3 ore 31 de minute şi 39 de secunde. Pe ultima treaptă a podiumului a încheiat echipajul Lazlo Csernatoni – Arthur Lorincz, iar ultimul tandem fără penalităţi, dar la o distanţă de aproape o oră a fost format din Tudor Octavian şi Bogdan Constantin.

La clasa regina, Extrem, lupta primei zile s-a dat între Andy Vişoiu, Claudiu Peştean şi Andrei Gafiţa. Andy Vişoiu a reuşit un parcurs excelent  şi s-a impus în faţa liderului la zi în Clasamentul CNOR, echipajul cu numarul doi oprind cronometrele la 3 ore 06 minute şi 41 de secunde. Claudiu Peştean, cu Gelu Suciu în dreapta, a terminat la 13 minute in urma liderului, iar tandemul Andrei Gafiţa, Marius Lupu a sosit în parcul tehnic după alte 16 minute. Urmatoarele echipaje, Bogdan Cord- Adrian Lozincă şi Pedro Pinto -Tudor Tamaş au trecut bariera celor 4 ore, poziţia a şasea fiind ocupată de echipajul Viorel Popa- Dan Lixandru, cu aproape 6 ore petrecute în traseu.

Întreg polul de interes s-a mutat în ziua doi, lângă unul din punctele de atracţie ale zonei. Pentru o zi Piatra Verde nu a mai fost punctul principal de atracţie al zonei, polul de interes mutându-se către cele două zone gândite de organizatori. Clasele Extrem şi Open au luat drumul pădurii, în timp ce clasele standard au intrat în trial. O probă extrem de spectaculoasă şi apreciată de publicul numeros, şi care a dat câştig de cauză la Standard A echipajului Victor Baciuca – Cristian Dumitrache. La doar patru secunde a sosit echipajul uzinei Dacia, Karol Pereţeanu – Gheorghe Deleanu, specialişti ai probei de trial, dar care au cedat de data aceasta prima poziţie. Pe ultima treapta a podiumului a venit la doar o secundă şi jumătate echipajul 556 format din Ionuţ Fetcu şi Andrei Surigiu, iar pe poziţia a patra a încheiat echipajul Format din Radu Viţelaru şi Mihai Oprică, reveniţi în cursă după problemele din prima zi de concurs. Jumătatea clasamentului Standard A, poziţia a cincea a fost ocupată de Laurenţiu Simonca, care a oprit la 3 secunde de Viţelaru.

La Standard B, cei doi Cristian Craveţ şi Miu au reuşit cel mai bun timp oprind cronometrele la un minut 5 secunde 60 de sutimi, fiind urmaţi de Sebastian Avram la mai puţin de două secunde. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de o altă Toyota, echipajul 303, format din Alin Bob şi Marius Mateş, care au încheiat la exact două secunde în spate Nissanului Patrol de la Alba.

Clasele Standard au plecat imediat în traseul zilei doi, lupta de la Standard A şi Standard B oferind răsturnări de clasament faţă de ziua 1. Lideri după prima probă, Raul Petrea şi Romeo Andrieş au cedat prima poziţie care a revenit echipajului Laurenţiu Simonca – Rareş Bucur. Cei doi au recuperat două poziţii şi şi-au adjudecat aurul oprind cronometrele la 3 ore 28 de minute şi o secundă. Bronzul a revenit echipajului 568, format din Cristian Foaltin, Cristian Boca, ultimul care a coborât sub 4 ore.

La Standard B, duelul dintre Dorin Toma şi Adrian Cernea a ţinut capul de afiş, cei doi sosind aproape simultan la linia de sosire. Adrian Cernea a reuşit să recupereze diferenţa din prima zi şi a pus încă patru minute diferenţă pentru adjudecarea primului loc. Podiumul s-a menţinut integral Patrol cu echipajul Nicolae Burada – Traian Mărăcinean venind la două minute în spatele tandemului Dorin Toma Jan Willem Eek.

Organizatorii au inversat ordinea pentru clasele Open şi Extrem, clasele puternice plecând întâi în traseu, pentru a încheia apoi cu trialul de lângă Piatra Verde. Cei doi Vişoiu, tată şi fiu au plecat împreună de la linia de start în ziua doi şi ambii au reuşit să-şi menţină prima poziţie în clasament. La Open, Teodor a făcut o cursă de conservare a avantajului din prima zi şi cu un traseu fără greşeală, a menţinut la final un avans de aproape o oră în faţa echipajului de pe locul 2, Laslo Csernatoni- Arthur Lorincz. Acelaşi ecart a fost menţinut şi între poziţiile doi şi trei, Lorant Farkas – Pal Gabor încheiând cele două zile cu 7 ore 52 de secunde şi 36 de secunde. Ultimul echipaj fără penalizări de la clasa Open a încheiat pe poziţia a patra, Tudor Octavian şi Bogdan Constanti oprind cronometrele la puţin peste 8 ore şi 5 secunde.

La clasa Extrem, Andy Vişoiu a reuşit să-şi menţină poziţia de lider după o luptă extrem de spectaculoasă cu Claudiu Peştean. Cei doi au făcut mai multe shimburi de poziţie, dar în final Peştean nu a putut recupera toată diferenţa din ziua întâi, reducând doar 4 minute din distanţa faţă de fotoliul de lider. Pe ultima poziţie a încheiat campionul entitre, Andrei Gafiţa, cu Marius Lupu în dreapta, adunând o diferenţă de 40 de minute în cele două zile de concurs faţă de Claudiu Peştean. Pe patru a încheiat echipajul Pedro Pinto – Tudor Tamaş, iar top cinci a fost completat de echipajul Viorel Popa Dan Lixandru, cu un timp total de 8 ore 41 de minte si 32 de secunde.

La trialul care a închis spectaculos ziua de concurs  Andrei Muşeţeanu şi Sorin Melente au revenit după problemele tehnice din ziua întâi şi au câştigat clasa Open reuşind să termine traseul de concurs după un minut  35 de secunde si 68 de sutimi. Argintul a fost adjudecat de echipajul Laslo Csrnatony – Arthur Lorincz, iar bronzul a revenit echipajului Tudor Octavian – Bogdan Constantinescu.

La extrem, Andi Vişoiu a reuşit ziua perfectă, încheiând pe prima poziţie şi trialul, cu un timp cu doar 30 de sutimi mai bun decât al câştigătorului de la Open, Andrei Muşeţeanu. La 20 de secunde distanţă a sosit ocupantul poziţiei secunde, Marian Andreev, copilot Dan Coroamă, iar podiumul a fost completat de echipajul 6, Bogdan Cord – Adrian Lozincă care a încheiat proba specială cu 2 minute patru secunde 72 de sutimi.

Cupa T44

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă