Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Cum vom zbura în 2050. Cu avioane transparente, la peste 30 de mii de metri altitudine

In mai putin de 40 de ani, operatorii aerieni vor inregistra profituri de peste 100 de miliarde de dolari. Dar cum vor arăta industria aviatică şi aeronavele care vor transporta pasagerii în 2050? După ce, în ultimii  ani, specialiştii gigantului Airbus s-au tot jucat cu conceptele, în sfârşit s-au decis asupra modului cum va arăta avionul produs de marea firmă din Franţa.


03 Iunie 2015, 09:27 (actualizat 03 Iunie 2015, 13:36) |
Cum vom zbura în 2050 / FOTO: knowledge.allianz.com

Cu cabina aeronavei transparenţă, pasagerii viitorului vor avea o vedere panoramică în timp ce vor zbura printre nori. Acest avion, cu o membrană a peretului „inteligenţă” şi cu jocuri interactive, poate reprezenta mijlocul de transport aerian de zi cu zi,începând cu anul 2050.

Principala modificare este aceea că ferestrele mici, cu care ne-au obişnuit până acum producătorii de aeronave, vor fi înlocuite cu o „zona de vitalizare” care furnizează pasagerilor o vedere panoramică. Pentru început, cabinele economice şi business sunt înlocuite cu zone de relaxare în faţă, zone pentru lucru în spate şi un bar pentru socializare. În conceptul cabinei, „zona de vitalizare” ajută pasagerii să se relaxeze, cu vitamine şi aer bogat în antioxidanţi, lumină, aromoterapie şi tratamente de presopunctură.  Pasagerii vor putea să vadă absolut tot prin părţile laterale şi în partea din faţă.

Pereţii aeronavei se vor schimba conform condiţiilor de lumină

Membrana peretului cabinei controlează temperatura aerului şi poate deveni transparenţă pentru a oferi pasagerilor vederi în timpul zilei şi nopţii. Vor exista jocuri holografice şi divertisment în timpul zborului, iar avionul va prelua energie de la căldura corpurilor pasagerilor. Airbus crede că pasagerii de la mijlocul secolului se vor putea bucura de un joc de golf virtual sau să ia parte la conferinţe interactive, în timp ce cabina „identifica şi răspunde” la nevoile călătorilor.

Cea mai mare parte din tehnologia de baza, cum ar fi scaunele din material profilat şi display-uri la nivelul capului deja există, însă modul în care plănuieşte Airbus să facă „pielea” transparenţă a avionului, bazată pe plante, rămâne încă un secret.  Cabina conceptului va fi o structura bionică, care „imită” eficienţa oaselor păsărilor.

Zboruri cu noi clasificări: smart tech, vitalizing zone şi interaction zone

Noul Airbus, ce va fi lansat în 2050, e prevăzut cu fuselaj din fibră de carbon şi aliaje secrete, uşi trapezoidale (compania a refuzat să dezvăluie de ce a schimbat şi forma uşilor) şi nu vor mai exista clasificările de acum: clasa 1, economic sau business, ci aparatul de zbor va fi dotat cu trei segmente: smart tech, vitalizing zone şi interaction zone. La primul segment, pasagerii au acces la tehnologie de ultima generaţie, inclusiv ecrane virtuale. În ceea ce priveşte al doilea segment, este vorba despre o plasare a pasagerilor într-o zona transparenţă a avionului, unde se pot bucură de privelişte.

În partea interactivă, e vorba despre socializarea călătorilor şi astfel le sunt puse la dispoziţie un bar şi o zona de joacă (golf virtual sau gimnastică). Scaunele din întregul avion sunt inteligente, se adaptează la formă corpului şi reţin energia emisă de mişcările trupului, transmiţând-o spre aparatura de la bord. Airbusul din 2050 va fi cel mai puţin poluant aparat de zbor din lume. Un exemplar va costă aproximativ 500.000.000 de euro.

Zborurile din Europa şi SUA, scurtate cu 13 minute

Producătorii de la Airbus consideră că zborurile din Europa şi Statele Unite ale Americii vor fi scurtate din 2050 cu 13 minute. Acest lucru va conduce la o economisire de combustibil de nouă milioane de tone pe an.  De asemenea, avioanele se vor deplasa în formaţii ce imită zborul cocorilor. Formaţia "Cocor" va fi folosită în special pentru rutele foarte solicitate de pasageri. Decolarea şi aterizarea avioanelor se va face într-un mod mai uşor, ceea ce va permite reducerea zgomotului şi a emisiilor.

De asemenea, avioanele inteligente ale mijlocului secolului 21 îşi vor alege singure rutele cele mai favorabile pentru zbor.

Aşadar, în 2050, vor exista avioane de linie care să zboare cu peste 4.000 km/h, astfel că zboruri care durează 10 ore în prezent pot fi făcute de patru ori mai repede cu un avion care va dispune şi de motor de rachetă. Până la finalul deceniului, compania speră să înceapă testele cu acest avion care va zbura la peste 30.000 de metri si se vrea a fi atât ecologic, cât şi viabil din punct de vedere economic.

CUVINTE CHEIE
 
Articole pe aceeaşi temă
 
*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 24°C
IASI 26°C 25°C
CLUJ 21°C 18°C
CONSTANTA 21°C 22°C
CRAIOVA 24°C 23°C
BRASOV 25°C 19°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Mai 2019, 06:25
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 17-05-2019
Deschidere: 8212.27
Maxim: 8263.95
Mimim: 8203.11
Variatie: 0.14%
EL
10.80
1.41%
SNG
34.00
0.15%
TLV
2.13
0.24%
WINE
20.30
2.53%
FP
0.97
0.62%
SNP
0.38
0.13%
TGN
355.00
0.28%
BRD
11.22
0%
M
29.80
1.74%
TEL
20.40
0.99%
ARHIVĂ ȘTIRI