Cum au devenit aeroporturile din Europa epicentre ale haosului în această vară

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash
1 iulie 2022, 13:48

De la Londra la Amsterdam la Berlin, scene haotice se desfășoară pe aeroporturi, pe măsură ce iese la iveală interacțiunea fină dintre birourile de check-in, personalul de securitate și manipulatorii de bagaje. În timp ce industria de turism din Asia încă se confruntă cu restricțiile Covid-19, iar SUA suferă de o lipsă de piloți, datele privind prețurile biletelor și anulările arată că Europa este locul în care tulburările provoacă dureri maxime consumatorilor.

Europa a avut de două ori mai multe anulări decât transportatorii americani între aprilie și iunie, potrivit datelor companiei de urmărire a zborurilor RadarBox.com. Zborurile reduse în iunie – începutul sezonului de vară de vârf din Europa – au totalizat 7.870 pentru plecările din Germania, Regatul Unit, Franța, Italia și Spania, aproape triplul numărului înregistrat în aceeași perioadă din 2019, spune compania de consultanță în aviație Cirium.

Între timp, tarifele pe rutele de vară, cum ar fi Londra către Alicante, în Spania, în această săptămână sunt de peste trei ori mai mari decât în aceeași săptămână a anului trecut, potrivit datelor de la Kayak.com. Prețurile de la Paris la New York s-au triplat din martie 2019.

Greve

Defalcarea evidențiază modul în care o redresare mai rapidă decât se aștepta în transportul aerian s-a confruntat cu o lipsă masivă de personal după reduceri profunde din timpul pandemiei. În loc de o revenire zgomotoasă, industria aviației globale se poticnește, incapabilă să iasă din situația în care o călătorie de rutină a ajuns să semene cu o odisee.

Surmenajul este exacerbat de grevele de pe tot continentul, deoarece inflația galopantă duce la cereri de salarii mai mari.

Autoritatea de aviație civilă a Franței a ordonat joi o reducere a zborurilor de pe Aeroportul „Charles de Gaulle” din Paris din cauza unei greve a pompierilor. Echipajul de cabină al Ryanair Holdings Plc din Spania, Portugalia și Belgia a organizat o grevă de trei zile weekend-ul trecut. Ulterior li s-au alăturat și colegii din Franța și Italia. Mai multe astfel de acțiuni sunt programate pe măsură ce continentul intră în sezonul de vârf al vacanțelor.

 

Directorul executiv al Deutsche Lufthansa AG, Carsten Spohr, a avertizat că lucrurile probabil nu vor reveni la normal până la sfârșitul anului, dar riscul este că tulburările subminează redresarea prin descurajarea rezervărilor.

CEO-ul Virgin Atlantic Airways Ltd., Shai Weiss, a cărei companie a anulat doar câteva zboruri, a avertizat companiile aeriene și aeroporturile să nu împingă familiile și companiile să întrebe dacă chiar au nevoie să călătorească.

Guvernele iau la cunoștință și iau măsuri, la fel ca piețele financiare. Investitorii vând obligațiuni ale companiilor aeriene, deoarece o industrie care trebuia să profite de pe urma cererii scăzute de călătorii se confruntă din nou cu revoltele. Datoria companiilor, de la EasyJet la Lufthansa, se tranzacționează chiar peste nivelurile considerate „în dificultate”.

Amazon

Germania va aduce personal pentru securitatea aeroporturilor din locuri precum Turcia, ca să umple golul lăsat de oamenii care și-au părăsit locul de muncă în timpul pandemiei. În Irlanda, Ministerul Transporturilor folosește armata pentru a ajuta la atenuarea problemelor de personal pe aeroportul din Dublin.

Personalul german de la sol câștigă în mod obișnuit aproximativ 20.000 de euro (21.026 USD) pe an la început, o sumă care este ușor de egalat în locurile de muncă care sunt mai puțin dificile, cu ore mai regulate. Rata șomajului din Germania este aproape de cel mai scăzut nivel de la reunificarea din 1990, ceea ce înseamnă că firmele de handling se confruntă cu o concurență acerbă pentru personal din aproape toate sectoarele economiei.

„Toată lumea întreabă: unde s-au dus toți? Iar răspunsul este întotdeauna: Amazon”, a declarat Tim Clark, președintele Emirates, compania aeriană din Dubai.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite