Cum a afectat pandemia viitorul elevilor din România. Experţii în educaţie avertizează asupra regresului şcolar

8 mai 2022, 17:50

Copleșiți și cu multe semne de întrebare! În această situație se regăsesc mulți dintre părinții din România. Ei se întreabă dacă au fost tot ce puteau mai bine pentru copii în timpul pandemiei, când elevii au fost nevoiți să învețe de acasă.

„Provocarile au fost pe multe planuri nu doar cu școală și materia ci și cu stimularea lor psihică socializarea”, spune un părinte.

„A fost relativ ok deși să înveți scrisul de mâna în online cu filmulețe de pe Youtube nu e cel mai bun lucru”, mărturiseşte un alt părinte.

Un alt bilanț, dar oficial, vine și din partea unui studiu global. El arată că elevii români au pierdut enorm la nivelul educației. Golurile în ceea ce privește noțiunile care ar fi trebuit învățate în școală ajung și la 6 luni.

„În școală orice copil poate să recupereze învățare dar că la modul în care e construită progerma profesorii nu vor face eforturi și nici nu au de ce să fac eforturi consistente să evalueze punctual să recupereze”, explică Daniela Vişoianu, expert în educaţie.

„Echipamentul, doi planurile de lecții care trebuiau adaptate. Deci noi nu aveam o curiculă pregătită pentru învățământul online și atunci trebuia să apelăm la priceperea profesorilor”, spune şi Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi.

Ce înseamnă de fapt aceste intarizeri sau pierderi de învățare potrivit acestui studiu? Un impact direct asupra economiei la nivel mondial și automat un venit mediu mai mic pe care elevii de azi îl vor avea în viitor că adulți. În cifre, până în 2040, impactul economic al întârzierilor de învățare cauzate de pandemie ar putea duce la pierderi anuale de 1,6 mii de miliarde de dolari la nivel global (circa 0,9% din PIB la nivel global). Pentru Europa și Asia Centrală, pierderea produsă asupra economiei, până în 2040, este de 245 miliarde de dolari.

Ministerul Educației vrea în acest moment să ia măsuri punctuale.

„Ministerul Educației a propus și va realiza o evaluare standardizată la nivel național toți elevii pe un anumit nivl la limba română și matematică vor parcutge aceiași itemi de evaluate pentru a vedea cum se situează vis a vis de ceea ce ar trebui să fie nivelul de competențe că profesorul să primească raport să vedem care sunt pierderile”, explică Radu Szechely, secretar de stat în Ministerul Educaţiei.

Mai bine decât România se plasează țări că Germania, Italia, Marea Britanie sau Portugalia – cu întârzieri de învățare cauzate de Covid-19 de doar 2-4 luni.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite