Cultura românilor se face la TV şi la Radio. O arată datele Barometrul Cultural pe 2018
Peste 60% dintre români n-au trecut în ultimul an pe la cinematograf. Urmăresc, în schimb, filme la televizor. Iar serialele, știrile și alte emisiuni televizate înseamnă cultură.
Mai bine de jumătate dintre români recunosc că n-au participat la niciun eveniment cultural în ultimele 12 luni, dar se laudă că ascultă muzică și emisiuni culturale la radio. În fiecare zi.
Consumul cultural se reflectă cel mai bine în serviciile plătite. Iar anul trecut, românii au alocat, în medie, doar 2,4% din venituri, în timp ce media europeană este de 3%.
Românii merg din ce în ce mai puțin și la teatru. Numărul spectatorilor a scăzut cu 4 procente din 2014.
Barometrul Cultural mai arată că românii au fost dezinteresați și de evenimentele dedicate Centenarului Marii Uniri. Jumătate dintre ei au declarat că n-au participat niciodată la manifestările dedicate Zilei Naționale, iar 33% au preferat să urmărească evenimentele la televizor.
CONSUM CULTURAL 2018
61% n-au fost niciodată la cinematograf
79% urmăresc filme şi emisiuni la televizor
56% n-au participat la niciun eveniment cultural
56% ascultă muzică la radio
17% au mers la bibilotecă să împrumute cărţi
33% au mers la teatru
50% n-au participat la evenimentele dedicate Zilei Naţionale a României
33% au urmărit paradele militare de 1 Decembrie la televizor
SURSĂ: INCFC