Cu bani în buzunar, dar fără metrou la aeroportul internațional Henri Coandă. Câte milioane de euro am plătit deja penalități

28 octombrie 2020, 21:25

Construcția Magistralei 6 a fost împărțită în două loturi: „1 Mai – Tokyo” și „Tokyo – Otopeni”, fiecare cu 6 stații.

Pentru lotul 1, Metrorex are la dispoziție chiar de anul trecut 517 milioane de euro, bani europeni. Pentru tot proiectul însă, compania mizează și pe 320 de milioane de euro acordați de Japonia printr-un credit aprobat încă din 2010. Deși banii pot fi folosiți până la anumite termene, lucrările nu au început.

Cătălin Deacu, jurnalist TVR: „Până în prezent nu au fost semnate contractele pentru construcția Magistralei 1 Mai – Otopeni. Pentru primul lot, licitația este în curs de derulare, iar pentru cel de-al doilea va începe până la sfârșitul anului, spun reprezentanții Metrorex„.

Întrebată dacă există riscul pierderii acestor bani, conducerea Metrorex a precizat pentru Știrile TVR că finanțările pot fi prelungite. Termenul de execuție a magistralei, lungă de 14 km, este de 4 ani, după semnarea contractelor. Dar totul depinde și de contestații.

Pentru creditul nefolosit timp de 10 ani, România a plătit Japoniei deja penalități de aproximativ 3 milioane de euro, arată calculele noastre, pe baza datelor puse la dispoziție de Metrorex.

Metroul se dorește a fi o soluție și pentru cei care fac naveta în și dinspre Otopeni, dar și pentru zona Romexpo, unde se construiesc blocuri și clădiri de birouri.

Pentru moment, cei care vor să ajungă la aeroport pot folosi doar autobuze, taxiuri și mașini personale. Trenul care va lega aeroportul de Gara de Nord este încă în lucru și ar putea circula de la sfârșitul anului.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă