Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Crin Antonescu: Şedinţa se ţine şi fără avizul CCR

Plenul Camerei Deputaţilor şi Senatului vor vota, vineri, pe tema suspendării preşedintelui Traian Băsescu. Executivul a modificat miercuri, prin ordonanţă de urgenţă, legea de funcţionare a Curţii Constituţionale, stabilind că hotărârile Parlamentului nu mai pot fi atacate la CCR, astfel încât CCR nu poate decât să dea un aviz, cu rol consultativ.

06 Iulie 2012, 14:00 |
Crin Antonescu, despre şedinţa de suspendare
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Crin Antonescu, despre şedinţa de suspendare
Preşedintele Senatului Crin Antonescu a anunţat că şedinţa în care se va vota pentru suspendarea lui Traian Băsescu se va ţine de la ora 17.00, indiferent dacă există sau nu avizul Curţii Constituţionale până la acea oră.

"Am stabilit ordinea de zi a şedinţei, am trimis înştiinţarea cu data şi ordinea şedinţei preşedintelui Traian Băsescu, care este vineri de la ora 17.00. Dacă până la ora începerii şedinţei plenului apare avizul CCR, îl vom lua în considerare. Noi am dat un termen. Potrivit regulamentului Parlamentul are dreptul, în acest caz şi numai în acest caz, să dea un termen. Dacă Curtea nu va reuşi să transmită un aviz până la ora 17.00 oricum şedinţa se ţine", a declarat Crin Antonescu.

Ioan Oltean a anunţat că PDL a propus în Birourile Permanente ca şedinţa de plen comun, de la ora 17.00, pentru dezbaterea şi votarea cererii de suspendare a şefului statului să fie amânată până când Curtea Constituţională se va pronunţa, însă iniţiativa a fost respinsă prin vot.


Curtea Constituţională s-a reunit vineri, la ora 9.00, pentru a discuta cererea de suspendare a preşedintelui Traian Băsescu, citită joi în plenul reunit al celor două Camere, în prezenţa acestuia. După închierea şedinţei şi înainte de anunţarea poziţiei CCR, unul dintre judecătorii Curţii a afirmat că a fost ameninţat.

Guvernul a modificat prin ordonanţă de urgenţă Legea referendumului, stabilind că preşedintele poate fi demis cu majoritatea voturilor valabil exprimate, la nivelul ţării, ale cetăţenilor participanţi, afirmă surse oficiale, citate de Mediafax.

Ordonanţa prin care Guvernul modifică Legea referendumului prevede că preşedintele României este demis la referendum cu majoritatea voturilor valabil exprimate, la nivelul ţării, ale cetăţenilor participanţi, arătându-se că modificarea a fost deja acceptată de judecătorii Curţii Constituţionale.

Legea actuală prevede că preşedintele este demis doar dacă jumătate plus unu din numărul cetăţenilor înscrişi pe listele electorale se pronunţă în favoarea propunerii, ceea ce ar însemna că PSD şi PNL au nevoie de 9 milioane de voturi pentru înlăturarea lui Tarian Băsescu.

Strategia USL, potrivit surselor politice citate, este aceea de a recurge, ca şi în cazul Legii CCR, la o modificare a legislaţiei prin emiterea unei ordonanţe de urgenţă, astfel încât demiterea să fie aprobată cu votul a jumătate plus unu din cetăţenii care participă la referendum.

Cele două bariere legislative- legea CCR şi legea referendumului- au fost înlăturate recent şi prin modificarea actelor normative respective în Parlament, doar că ele au fost contestate de PDL şi se află încă pe agenda magistraţilor.

Ordonanţa prin care Guvernul modifică Legea referendumului prevede că preşedintele României este demis la referendum cu majoritatea voturilor valabil exprimate, arătându-se că modificarea a fost deja acceptată de judecătorii Curţii Constituţionale, informează Mediafax, citând textul proiectului de ordonanţă.

În documentul obţinut de agenţia mediafax, Guvernul arată că Legea 129/2007, care a introdus principiul majorităţii voturilor celor care au participat la referendum, a fost supusă deja controlului de constituţionalitate exercitat de Curtea Constituţională şi că, prin Decizia 420/2007, Curtea Constituţională a constatat că modificarea articolului 10 din Legea 3/2000 este constituţională.

Prin Legea 129/2007 s-a stabilit că articolul 10 din Legea 3/2000 va avea următorul cuprins: "Demiterea preşedintelui României este aprobată dacă a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate, la nivelul ţării, ale cetăţenilor care au participat la referendum".

POtrivit Constituţiei României preşedintele Traian Băsescu poate fi suspendat pe baza

ARTICOLUL 95

(1) În cazul săvârşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele României poate fi suspendat din funcţie de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, după consultarea Curţii Constituţionale. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.

ARTICOLUL 146

Curtea Constituţională are următoarele atribuţii:

a) se pronunţă asupra constituţionalităţii legilor, înainte de promulgarea acestora, la sesizarea Preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a Guvernului, a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a Avocatului Poporului, a unui număr de cel puţin 50 de deputaţi sau de cel puţin 25 de senatori, precum şi, din oficiu, asupra iniţiativelor de revizuire a Constituţiei;

b) se pronunţă asupra constituţionalităţii tratatelor sau altor acorduri internaţionale, la sesizarea unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a unui număr de cel puţin 50 de deputaţi sau de cel puţin 25 de senatori;

c) se pronunţă asupra constituţionalităţii regulamentelor Parlamentului, la sesizarea unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a unui grup parlamentar sau a unui număr de cel puţin 50 de deputaţi sau de cel puţin 25 de senatori;

d) hotărăşte asupra excepţiilor de neconstituţionalitate privind legile şi ordonanţele, ridicate în faţa instanţelor judecătoreşti sau de arbitraj comercial; excepţia de neconstituţionalitate poate fi ridicată şi direct de Avocatul Poporului;

e) soluţionează conflictele juridice de natură constituţională dintre autorităţile publice, la cererea Preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a primului-ministru sau a preşedintelui Consiliului Superior al Magistraturii;

f) veghează la respectarea procedurii pentru alegerea Preşedintelui României şi confirmă rezultatele sufragiului;

g) constată existenţa împrejurărilor care justifică interimatul în exercitarea funcţiei de Preşedinte al României şi comunică cele constatate Parlamentului şi Guvernului;

h) dă aviz consultativ pentru propunerea de suspendare din funcţie a Preşedintelui României;

i) veghează la respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului şi confirmă rezultatele acestuia;

j) verifică îndeplinirea condiţiilor pentru exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni;

k) hotărăşte asupra contestaţiilor care au ca obiect constituţionalitatea unui partid politic;

l) îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de legea organică a Curţii.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN POLITIC
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 6°C 6°C
IASI 6°C 3°C
CLUJ 7°C 6°C
CONSTANTA 13°C 12°C
CRAIOVA 7°C 5°C
BRASOV 8°C 6°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 09 Decembrie 2019, 18:29
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 09-12-2019
Deschidere: 9977.47
Maxim: 9985.23
Mimim: 9934.85
Variatie: -0.4%
SNG
38.30
0%
TLV
2.58
0.39%
BRD
15.66
0.76%
FP
1.20
0.42%
TEL
19.85
0.75%
SIF5
2.51
0.79%
SNP
0.44
0.34%
SNN
14.64
0.14%
TBM
0.35
1.14%
SIF2
1.56
1.27%
ARHIVĂ ȘTIRI