CRED, colac de salvare pentru educație în criza Covid-19

Când amenințarea contaminării cu noul coronavirus COVID-19 a atins România, cursurile școlilor au fost suspendate și opțiunea viabilă pentru educație a fost continuarea învățării în spațiul online. Instrumentul pe care ministerul l-a avut la îndemână, în mod salvator, a fost proiectul CRED.

05 Mai 2020, 15:19 (actualizat 05 Mai 2020, 15:21) |
CRED, colac de salvare pentru educație în criza Covid-19

Încă din 2017, Ministerul Educației și Cercetării (MEC), în calitate de beneficiar și în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației (ISE), cu Casele Corpului Didactic (CCD) din județele Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș și din București, respectiv cu Inspectoratele Școlare Județene (ISJ) Iași, Bihor și din Municipiul București, și-a asumat să implementeze, în perioada 15.11.2017 – 14.11.2021, proiectul „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ PENTRU TOȚI – CRED.” Cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6: Educație și competențe, proiectul CRED are ca Obiectiv general Prevenirea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri sistemice de aplicare inovativă și sustenabilă a noului curriculum național, urmărind creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul preuniversitar primar și gimnazial. Bugetul este de 196.586.777 lei, peste 40 milioane de euro - la cursul actual.

În practică, echipa CRED și-a asumat să instruiască  55.000 de cadre didactice (15.000 din primar si 40.000 din gimnazial), adecvat noului curriculum. Proiectul garantează că 2.750 grupe de profesori din toată țara beneficiază de 330.000 ore de formare cu aportul a 900 de formatori. CRED s-a angajat să realizeze și 18 ghiduri metodologice pentru disciplinele din învățământul primar și gimnazial, precum și 7.200 de resurse educaționale deschise (RED), accesibile atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning.

În contextul izolării sociale, echipa proiectului CRED a realizat o pagină pe care pot fi accesate resurse necesare învățării și comunicării online. Practic, aici profesorii pot găsi centralizate link-urile pentru accesarea platformelor gratuite utile în gestionarea claselor, pentru învățarea online și pentru urmărirea progresului școlar precum: https://classroom.google.com/, https://www.microsoft.com/en-us/education/products/teams, www.edmodo.com, https://moodle.org/, https://www.easyclass.com/. Tot aici sunt postate și link-uri pentru platforme de învățare în limba română: https://scoalapenet.ro/, https://www.digitaliada.ro, https://iteach.ro, https://robo.nextlab.tech/, reteauaedu.ro, learningpark.upb.ro, https://livresq.com/ro/, www.mykoolio.com, www.kinderpedia.co.

La acestea se adaugă o suită de resurse educaționale în format digital și instrumente online pentru învățare, dar și link-uri adecvate accesării unor instrumente de comunicare, precum: https://meet.google.com/, https://skype.com/, www.zoom.us, https://www.webex.com/, https://www.youtube.com/.

Tot pe această pagină, echipa CRED a reunit link-uri la care pot fi găsite grupuri de sprijin colegial, organizate de profesori pe facebook.

În toată perioada de suspendare a cursurilor, începând cu 10 martie, Ministerul Educației a facut trimiteri la platforma proiectului CRED, a recomandat cadrelor didactice ”să comunice la distanță cu elevii”, apoi să continue învățarea la distanță ”fără a preda noi cunoștințe și fără a evalua elevii.” În 22 aprilie, MEC a dispus prin ordin de ministru, ”monitorizarea activității online a cadrelor didactice de către direcțiunile școlare” și și-a rezervat dreptul de a cere ”evaluare on-line pentru anumite discipline.”

Autor: Mihaela Caciuleanu

 

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN CORONAVIRUS
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 0°C 2°C
IASI -3°C -3°C
CLUJ -6°C -6°C
CONSTANTA -1°C -2°C
CRAIOVA 0°C 2°C
BRASOV -5°C -5°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
TVR65
ARHIVĂ ȘTIRI