Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Costa Concordia, la fier vechi. Vasul a ajuns la Genova şi va fi dezmembrat

Vasul de croazieră Costa Concordia, care a naufragiat acum doi ani şi jumătate în largul insulei italiene Giglio, a ajuns în portul Genova. Nava, de două ori mai mare ca Titanicul, a fost remorcată până la şantierul unde va fi dezmembrată. În ianuarie 2012, pachebotul s-a lovit de o stâncă nu foarte departe de ţărmul italian, incident în urma căruia au murit 32 de oameni.

27 Iulie 2014, 21:29 |

Vasul de croazieră pe care în urmă cu doi ani şi jumătate se auzeau muzică şi râsetele celor aproximativ 4000 de pasageri a ajuns în portul Genova unde va fi dezmembrat.

A plecat de la Giglio acum cinci zile. Tot aproape doi ani şi jumătate a durat punerea pe linia de plutire a uriaşei nave.Epava a parcurs cei 280 de kilometri tractată de două remorchere puternice.

Costa Concordia a fost însoţită pe ultimul său drum de 12 ambarcaţiuni.

Toată această desfăşurare de forţe va costa Compania care avea pachebotul în explotare 1,5 miliarde de euro.

Mateo Renzi, premierul Italiei: Nu putem să uităm acest eveniment tragic şi de aceea nu vom sărbători faptul că vasul e acum aici, dar vreau să le mulţumesc celor care în ultimele luni au muncit zi de zi. Recunoştinţa mea celor care au făcut posibilă deplasarea vasului, echipei de ingineri care au găsit o soluţie eficientă.

La începutul lui ianuarie 2012, vasul de crozieră s-a lovit de o stâncă. Era la aproape 300 de metri de insula Giglio pe coasta vestică a Italiei. La bord erau 4252 de persoane. Trei sferturi erau pasageri. Printre ei şi 56 de români.

Au murit 32 de oameni atunci, 64 de persoane au fost rănite.

La două săptămâni de la naufragiul său, existau trei variante privind viitorul vasului.

Prima era aceea ca nava să fie salvată şi repusă în circuit ulterior. A doua opţiune era ca vasul să fie dezmembrat şi vândut pe bucaţi, în timp ce a treia posibilitate o reprezenta chiar scufundarea sa definitivă.

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 17°C 17°C
IASI 12°C 13°C
CLUJ 14°C 14°C
CONSTANTA 11°C 10°C
CRAIOVA 19°C 18°C
BRASOV 13°C 13°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Martie 2019, 16:58
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-03-2019
Deschidere: 8047.89
Maxim: 8079.17
Mimim: 8039.47
Variatie: -0.05%
TLV
2.13
0.23%
FP
0.90
0.11%
SNG
31.80
1.92%
SFG
18.05
5.26%
SNN
9.75
0.1%
TBM
0.29
4.09%
EL
10.34
0.78%
DIGI
24.55
0.2%
BRD
12.96
0.62%
TEL
20.35
1.93%
ARHIVĂ ȘTIRI