Probleme fără sfârșit pentru părinţii copiilor cu autism. O mamă a reclamat că la Colegiul Sfântul Iosif din Capitală i-a fost refuzată înscrierea copilului în clasa pregătitoare. Inspectoratul şcolar face verificări. Dascălii spun însă că au toată disponibilitatea pentru aceşti copii. Doar că au nevoie de profesori de sprijin, iar numărul lor este insuficient.
Situaţia a ieşit la iveală după ce o mamă a sesizat la inspectorat că i-a fost refuzată înscrierea copilului cu autism la Colegiul Romano-Catolic "Sfântul Iosif".
Reprezentanţii inspectoratului spun că nu a fost respectată metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar. Tot ei vorbesc despre faptul că directorul ar fi motivat că a primit prea multe solicitări.
Contactaţi, reprezentanţii Colegiului Sfântul Iosif nu au oferit încă un punct de vedere despre cele întâmplate. Revine însă discuţia legată de dificultăţile cu care se confruntă părinţii copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, în special autism şi ADHD, înscrişi în învăţământul de masă. Pregătire insuficientă şi reticenţă. Profesorii de sprijin ar fi soluţia, spun dascălii. Numai că sunt puţini.
În Bucureşti sunt doar 125 de profesori de sprijin la aproape 2.600 de copii cu cerinţe educaţionale speciale.