Controverse privind organizarea unei campanii privind protejarea ursului brun

26 septembrie 2021, 17:44

150.000 de euro. Atât este dispus să dea Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură Marin Drăcea pentru derularea unei campanii media în vederea „conservării populației de urs” din țara noastră. Vestea a reușit să-i revolte pe mulți dintre locuitorii comunităților unde urșii fac zilnic probleme. Asta, în contextul în care numai în ultimele 24 de ore, doi bărbați au fost atacați de urși în județul Prahova, iar în ultima săptămână, în județul Bacău, doi urși au fost prinși în laț la marginea unor localități.

Potrivit licitației din Seap, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură “Marin Drăcea” vrea ca pentru 150.000 de euro, firma câștigătoare să deruleze o campanie de conștientizare a protejării ursului brun. Mai exact, contractul presupune organizarea unor conferințe de presă, apariții în presa scrisă națională și locală, cât și realizarea unui site specializat sau a unei pagini de Facebook.

Vestea unui astfel de demers nu prea i-a încântat pe localnicii comunităților unde urșii se plimbă nestingheriți pe stradă și le fac numai pagube, așa cum se întâmplă în comuna Bicaz Chei, județul Neamț.

În ultimele 24 de ore, în județul Prahova, doi bărbați au fost atacați de urs chiar pe teritoriul localităților Breaza și Comarnic, iar în județul Bacău, în ultima săptămână, doi urși au fost prinși în laț.

Alte voci ale specialiștilor susțin că o astfel de campania precum cea pe care intenționează să o deruleze institutul Marin Drăcea ar putea fi justificată dacă ea ar descuraja hrănirea urșilor la marginea drumurilor.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite