Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Consumatorii români nu-şi cunosc drepturile şi apelează foarte rar la Protecţia Consumatorului

Suntem codaşii Europei la drepturile consumatorilor. Din necunoaştere sau din lipsa de încredere în autorităţi, nu sesizăm neregulile la OPC. Comercianţii profită: nu plătesc despăgubiri.

26 Februarie 2013, 10:36 (actualizat 26 Februarie 2013, 11:18) | Telejurnal |
Drepturile consumatorilor
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Drepturile consumatorilor
"Ce faceţi dacă se strică video după un an jumătate?

- Luăm altul.

- Nu încercaţi să recuperaţi banii?

- Nu, nu vedeţi cât costă?

- Pai are garanţie 2 ani.

- Da, dar nu se merită."

Aşa sună un dialog între un reporter TVR şi un client dintr-un magazin de electronice.

Orice produs are garanţie minimum 2 ani, indiferent că vorbim de autoturisme sau electronice. Dacă obiectul s-a defectat înainte de termen, trebuie reparat în 30 de zile sau înlocuit cu unul nou, identic sau mai bun. Produsele cumpărate de pe internet au şi un termen de 10 zile de probă, iar dacă nu corespund cerinţelor trebuie să primiţi toţi banii înapoi, nu doar o parte.

La telefonia mobilă, în proporţie de 90% se regăsesc aceleaşi obligaţii. Clientul se duce cu telefonul şi i se spune că "Aaa, e ud, l-ai scăpat în baie!". Dar trebuie să îţi pui problema dacă nu cumva telefoanele acelea nu sunt etanşe sau nu cumva intră umezeala prea repede.

Aşadar, nu vă lăsaţi intimidaţi de comercianţii care vă spun că nu mai sunt piese de schimb pentru telefonul stricat, că trebuie să păstraţi cutia televizorului 2 ani sau că produsul e în garanţie doar un an.

Tot ce trebuie este să faceţi o reclamaţie la Protecţia Consumatorilor când sunteţi nedreptăţiţ de un vânzător sau chiar de furnizorul de curent electric sau apă caldă. Atenţie, însă, plângerea e valabilă doar dacă aveţi bonul fiscal.

Britanicii, nemţii şi polonezii fac cele mai multe reclamaţii. La noi, mai puţin de 50.000 de români s-au plâns anul trecut la OPC, iar în 70% din cazuri li s-a dat dreptate.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 29°C
IASI 26°C 29°C
CLUJ 24°C 26°C
CONSTANTA 24°C 23°C
CRAIOVA 27°C 27°C
BRASOV 23°C 26°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 25 Mai 2019, 16:50
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-05-2019
Deschidere: 8109.89
Maxim: 8189.13
Mimim: 8099.84
Variatie: 0.98%
TLV
2.13
2.13%
SNG
34.00
0.59%
BRD
10.82
0.37%
SNN
10.80
0.37%
SNP
0.36
2.51%
FP
0.96
0.41%
TEL
20.40
0.49%
EL
11.05
0.45%
TGN
357.00
0%
SIF5
2.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI