Consiliul Concurenței: Comercianții pot limita cantitatea de produse cumpărate de o persoană

Rafturi goale în magazin
Rafturi goale în magazin
26 martie 2020, 16:11

Potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenței măsurile pot fi luate în contextul crizei generate de epidemia de coronavirus, astfel încât să se asigure echilibrul pieţei.

„Pentru a reduce riscul de speculă și pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianţii pot limita cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon și își pot modifica programul de funcționare. De asemenea, în vederea creşterii eficienţei aprovizionării cu produse de bază şi asigurării unei distribuții echilibrate a acestora, companiile își pot coordona atât transporturile de marfă și livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc”, se arată în comunicat.

Potrivit aceluiași comunicat, producătorii își pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor.

„În același timp, producătorii pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției. Platformele de comercializare online pot monitoriza variaţiile preţurilor produselor esenţiale și pot adopta o politică de limitare a creșterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse dacă există suspiciuni de abuz”, se mai arată în comunicat.

Consiliul Concurenței susține că aceste recomandări se înscriu în Politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență, privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de Coronavirus.

Autoritatea atrage însă atenția că nu trebuie folosită această situație de criză pentru a crește prețurile fără o justificare obiectivă, pentru a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială), pentru a exclude concurenți de pe piață sau pentru a abuza de poziția dominantă.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite