Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Congresul Educaţiei caută soluţii la problemele învăţământului din România

Profesori, inspectori şcolari, reprezentanţi ai ONG-urilor din educaţie, ai Ministerului Educaţiei şi experţi internaţionali dezbat vineri şi sâmbătă mai multe teme importante legate de şcoala românească, la Congresul Educaţiei. Evenimentul, la care TVR este partener media, are loc la Palatul Copiilor din Bucureşti. Ministrul delegat pentru Învățământ Superior, Cercetare Ştiințifică și Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, a vorbit despre acest eveniment vineri seara, la Ora de Ştiri.

14 Iunie 2013, 12:33 (actualizat 14 Iunie 2013, 22:47) |
Ora de Ştiri: Congresul educaţiei la Bucureşti
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Ora de Ştiri: Congresul educaţiei la Bucureşti
În câţiva ani, orele din şcolile româneşti s-ar putea desfăşura nu cu manuale în faţă , ci cu tablete şi table interactive.  Scenariul pare cam ireal, dar a fost luat în calcul la Congresul Educaţiei, unde s-au strâns sute de profesori din toată ţara.

Mihnea Costoiu la Ora de Ştiri: Digitizarea şcolii este mai mult decât o tabletă

Ministrul delegat pentru Învățământ Superior, Cercetare Ştiințifică și Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, a declarat vineri seara, în direct la Ora de Ştiri, că Congresul educatiei este o instituţionalizare e dialogului. Cel mai important element în construcţia deciziei nostre este dialogul cu şcoala, cu companiile, a afirmat ministrul.

Mihnea Costoiu a explicat că digitizarea şcolii este mai mult decât o tabletă. Tableta este una dintre componente, dar mai este şi partea de soft educaţional, precum şi pregătirea profesorilor, care este extrem de importantă. „O reformă neînţeleasă şi neaceeptată de profesori este una care nu aduce rezultate”, a subliniat Costoiu.

Profesorii trebuie să înveţe să folosească noile tehnologii, pentru a le uşura munca şi pentru a o face mai interesantă pentru copii. Una este să le arăţi inima pe hârtie şi alta să le-o prezinţi 3D, a subliniat ministrul pentru cercetare şi dezvoltare tehnologică.

"Profesori, inspectori şcolari, reprezentanţi ai ONG-urilor din educaţie dar şi ai Ministerului Educaţiei, experţi internaţionali discută la această oră despre cum ar trebui să fie pregătiţi profesorii înainte de a ajunge la catedră, cum ar trebui organizat învăţământul în limbile minorităţilor şi care sunt cele mai stringente probleme cu care se confruntă învăţământul superior românesc în contextul european", a transmis Andreea Archip, pentru Telejurnalul de ora 14.00.

"Ministerul Educaţiei îşi propune prin acest congres să creeze o platformă de dezbatere pentru toţi actorii din Educaţie şi, astfel, părerile acestora să fie luate în considerare şi, de ce nu, în timp să devină chiar politici publice.

Invitat de onoare la congresul Educaţiei a fost Liviu Maior, ministru al Educaţiei în perioada 1992-1996. De altfel, în timpul mandatului acestuia a fost organizat primul congres al Educaţiei. Ministrul actual, Remus Pricopie, a ţinut să le spună profesorilor că ei înşişi trebuie să se implice activ, să găsească soluţii, să le dea idei celor care iau deciziile", a transmis Andreea Archip, prezentă la congres.

Evenimentul, la care TVR este partener media, se desfăşoară la Palatul Copiilor din Bucureşti, în zilele de 14-15 iunie. "Congresul educaţiei va fi o dezbatere internă, despre problemele învăţământului", a spus joi seara, la Prim Plan, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.

Ministerul Educaţiei şi-a propus să creeze o platformă de dezbatere pentru toţi actorii şcolii, iar propunerile făcute la congres să se transforme, în timp, şi în politici publice.

Vineri vor fi dezbătute teme precum curriculum la clasa pregătitoare, cum ar trebui să fie pregătiţi profesorii înainte de a ajunge la catedră şi ce soluţii sunt la problemele învăţământului superior românesc în contextul european.

Printre invitaţii primei zile se numără şi Liviu Maior, ministrul Educaţiei în perioada 1992 - 1996, în timpul căruia a avut loc şi primul congres al Educaţiei, dar şi consilierul ministrului din Finlanda, ţara cu unul dintre cele mai bune sisteme de educaţie din lume.

Sistemul de învăţământ mai are încă de recuperat privind relaţia cu mediul social şi economic, a afirmat ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, vineri, la Congresul Educaţiei, potrivit Agerpres.

"Educaţia nu e un scop în sine, e pentru a-i ajuta pe copii să participe la societatea de mâine, prin urmare educaţia trebuie să fie ancorată în societatea de azi şi în societatea de mâine şi de aici, o altă linie importantă unde noi încă avem de recuperat, este vorba despre relaţia cu mediul economic şi social. Sunt lucruri pe care trebuie să le punem la punct, în primul şi în primul rând o cultură a dialogului cu mediul economic şi social", a declarat Remus Pricopie.

Potrivit acestuia, sunt 100.000 de copii cu vârsta între 6 şi 16 ani în România care nu se află în şcoli.

''Sigur că atenţia, energia noastră se îndreaptă în primul şi în primul rând către învăţământul obligatoriu, dar nu trebuie să picăm în cursa să considerăm că misiunea noastră e doar în clasă. Uneori trebuie să ieşim în afara clasei şi să îi căutăm pe acei copii care nu sunt în clasă şi să facem tot ceea ce ne stă în putinţă să-i aducem în clasă", le-a spus ministrul Educaţiei profesorilor prezenţi la congres.

În opinia sa, ţara noastră trebuie să dea răspunsul unor întrebări referitoare la educaţie.

"România trebuie să răspundă în 2013 unor întrebări, unele sunt legate de educaţie şi sunt întrebări grele, ca de exemplu cele care vizează accesul şi echitatea în învăţământ, cele care vizează calitatea, conţinuturile educaţionale, cercetarea. (...) Avem obligaţia ca pe parcursul acestui an să dăm aceste răspunsuri apropo de ceea ce ne propunem noi să facem până în 2020, până la sfârşitul anului, toate domeniile pe care le-am menţionat mai devreme trebuie să îmbrace forma unor strategii pe care Guvernul să şi le asume", a declarat Pricopie.

El a precizat că sistemul de învăţământ are probleme legate de finanţare, susţinând că bugetul Educaţiei trebuie să crească.

Ministrul a vorbit şi despre rezultatele elevilor la evaluări.

"Facem ce trebuie la clasă noi, ca profesori, şi toţi ceilalţi actori să avem rezultate? Dacă ne uităm la rezultatele de la evaluarea clasa a VIII-a şi dacă vedem că avem un procent important de copii care trec mai departe cu note de 2 şi 3 înseamnă că cel puţin pe o anumită componentă a activităţii noastre rezultatele nu sunt la înălţime. (...) S-a tot vorbit despre rezultatele slabe la Bacalaureat. Din nou întreb: facem noi tot ceea ce trebuie pentru a acoperi neajunsurile din sistem?", a adăugat Pricopie.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 9°C 10°C
IASI 8°C 8°C
CLUJ 8°C 6°C
CONSTANTA 13°C 11°C
CRAIOVA 8°C 10°C
BRASOV 8°C 6°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 17 Noiembrie 2017, 21:19
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 17-11-2017
Deschidere: 7716.26
Maxim: 7774.77
Mimim: 7716.26
Variatie: 0.72%
SNG
31.45
1.92%
BRD
12.90
0.31%
TLV
2.14
0.71%
FP
0.84
0%
TRP
0.39
0.26%
SFG
33.10
0.3%
TGN
387.00
1.57%
TEL
25.20
0.2%
SNN
7.52
0.4%
SIF1
2.62
0.57%
ARHIVĂ ȘTIRI