Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Compromisul cu banca. 63 de clienţi au solicitat ajutorul conciliatorilor în litigiile cu băncile

Pe baza legii dării în plată, patru mii de români vor sa renunţe la proprietăţi. Sunt estimări neoficiale, făcute de directorul pentru stabilitate financiară al BNR. Dar există şi clienţi care au apelat la mediere, iar unii au reuşit să primească înapoi o parte din banii plătiţi pentru comisioane abuzive.

08 Iunie 2016, 17:52 (actualizat 09 Iunie 2016, 15:32) |
Compromisul cu banca
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Valentin Neaţă plăteşte de 10 ani rate la un apartament cu 4 camere. În 2010, printr-un act adiţional pe care nu l-a luat în seamă, banca i-a modificat un comision. Abia acum, de când legea dării în plată este în vigoare, clientul a citit mai bine contractul de credit şi şi-a dat seama că sunt nereguli.

"Prima dată am scris băncii şi banca mi-a răspuns un pic sec. Că asta e, să fiu mulţumit aşa cum e. Ulterior, am încercat mai multe variante, inclusiv un proces colectiv şi, la un moment dat, un prieten, chiar în luna martie, zice: 'Scrie aici!' Şi mi-a dat adresa acestui Centru de soluţionare a litigiilor (Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, n.r)", spune Valentin Neaţă.

Un conciliator a chemat clientul şi banca la aceeaşi masă şi în două luni au agreat soluţia. Banca i-a scos comisionul din contractul de credit şi i-a returnat aproape trei mii de euro, cât a plătit clientul timp de 3 ani.

"Aici nu există ideea am pierdut, am câştigat. Practic, ambele părţi sunt mulţumite, ajung la o soluţie convenabilă pentru ele şi, în felul ăsta, îşi pot  continua relaţia în bune condiţii", explică Valentin Cocean, avocat, conciliator.

În cazul în care banca şi clientul nu ajung la un compromis,  cazul se închide şi fiecare e liber să-şi caute dreptatea în altă parte.

"Avocaţii mi-ai oferit două soluţii. Una dintre ele era tot la fel: să primesc numai pe 3 ani, ţinând cont că în mai mult de 3 ani se prescrie. Şi a zis că este cu dus şi întors. Ar fi fost o acţiune de durată, care m-ar fi costat şi pe mine nişte bani importanţi şi fără o promisiune de succes", spune Valentin Neaţă.

"Solicităm consumatorilor să aibă încredere în varianta de soluţie alternativă, în condiţiile în care nu au nimic de pierdut. Nu plătesc nimic", dă asigurări Alexandru Păunescu, directorul Dircţiei Juridice la Banca Naţională a României.

Orice litigiu între consumatori şi bănci sau instituţii financiare nebancare se rezolvă în maximum 90 de zile. Condiţiile ca negocierea să înceapă sunt ca litigiul să depăşească o mie de lei şi să nu existe în instanţă un proces cu banca pe acelaşi caz.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 13°C 13°C
IASI 15°C 9°C
CLUJ 8°C 9°C
CONSTANTA 10°C 10°C
CRAIOVA 13°C 14°C
BRASOV 8°C 9°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 17 Februarie 2019, 02:21
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-02-2019
Deschidere: 7642.1
Maxim: 7708.75
Mimim: 7637.46
Variatie: 0.2%
TLV
1.84
1.19%
SNN
9.33
3.66%
SNP
0.35
0.43%
TEL
22.15
1.58%
FP
0.87
3.53%
BRD
11.60
1.54%
SNG
31.20
0.95%
TGN
336.50
1.97%
EL
10.70
0.19%
SIF5
2.06
2.15%
ARHIVĂ ȘTIRI