Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Companiile aeriene modifică procedurile existente la bord, după tragedia din Alpii francezi

Tragedia din Franţa a generat şi primele schimbări de procedură la bordul aeronavelor. Protocoalele de securizare a cabinelor de pilotaj diferă de la o companie la alta. Astfel, în cazul operatorilor aerieni din SUA, atunci când unul dintre piloți părăsește cockpitul, un însoțitor de bord trebuie să stea împreună cu pilotul rămas la comandă. Reglementarea nu este obligatorie în Europa. În urma acestui accident însă, se pare că și companiile europene încep să recurgă. la o asemenea procedură.

26 Martie 2015, 21:13 (actualizat 26 Martie 2015, 22:16) |
Avion prăbuşit în Alpi. Foto: arhivă

Două companii aeriene din Islanda şi Norvegia au anunţat că de astăzi, în cabina piloţilor trebuie să fie în permanenţă două persoane. Dacă unul dintre piloţi iese, un alt membru al echipajului trebuie să stea în cabină până la revenirea celui plecat.

Potrivit reglementarilor europene, nu este obligatorie prezenţa continuă a cel puţin două persoane în cabina piloţilor, dar companiile au dreptul să impună această regulă. O măsură similara a fost anunţată şi de o companie de peste ocean, din Canada.

Compania low-cost Norwegian Air Shuttle a dispus modificarea procedurilor "cu efect imediat", astfel încât este obligatoriu ca două persoane să rămână permament în carligă.

"De acum înainte, în orice moment în cabina piloţilor vor trebui să fie două persoane. Dacă unul dintre cei doi piloţi iese, un alt membru al echipajului va trebui să intre în carlingă până la revenirea pilotului plecat", a declarat Gudmund Taraldsen, un reprezentant al companiei aeriene.

Noua regulă este conformă cu legislaţia din Statele Unite, unde  un însoţitor de bord este obligat să intre în carlingă cât timp unul dintre cei doi piloţi al unui zbor comercial a ieşit.

În urma numeroaselor deturnări de avioane și a atentatelor de la 11 septembrie 2001, au fost adoptate noi reglementări ce impun un dublu sistem de securizare a ușilor cabinelor de pilotaj, notează agențiile AFP și DPA, citate de Agerpres. Punctul slab al acestui sistem este că un pilot rămas singur în cabină poată să blocheze complet accesul acolo al celuilalt pilot, cum se pare că s-a întâmplat în cazul avionului Airbus A320 al Germanwings, care, conform datelor preliminare, ar fi fost prăbușit în mod deliberat de copilot.

Astfel, un cod digital secret — diferit în funcție de fiecare companie aeriană — permite acționarea unei sonerii în cockpit (cabina de pilotaj) pentru a cere deschiderea ușii. Dacă pilotul (sau piloții) aflați în cabină nu reacționează în cel mult un minut, atunci ușa se deschide automat. Totuși, dacă piloții estimează că există un pericol, ei pot bloca accesul în cabină și după acest interval de timp, prin acționarea butonului 'lock'. De altfel, un sistem video le arată ce se întâmplă în spatele ușii.

În urma ascultării înregistrărilor de pe cutia neagră ce stochează discuțiile din cabina de pilotaj rezultă că pilotul comandant al Airbusului A320 al companiei Germanwings (filiala low-cost a Lufthansa), prăbușit marți în Alpii francezi, a ieșit din cabină și l-a lăsat temporar la comandă pe copilot, care apoi i-a blocat accesul în cockpit. "Comandantul ori nu a introdus codul de acces, lucru pe care nu ni-l putem imagina, ori a introdus codul, dar a fost blocat din interior", a explicat joi Carsten Spohr, directorul general al Lufthansa.

Însă protocoalele de securizare a cabinelor de pilotaj diferă de la o companie la alta. Astfel, în cazul operatorilor aerieni din SUA, atunci când unul dintre piloți părăsește cockpitul, un însoțitor de bord trebuie să stea împreună cu pilotul rămas la comandă, reglementare care de obicei nu se aplică în Europa.

CITEŞTE ŞI:

ACCES BLOCAT în cabina piloţilor. Cum funcţionează sistemul de siguranţă la Airbus A320

Copilotul care a provocat accidentul din Alpii francezi: Andreas Lubitz, cetăţean german, 28 de ani

Ipoteză: Copilotul Airbus-ului A 320 a provocat intenţionat prăbuşirea avionului

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 13°C 14°C
IASI 11°C 12°C
CLUJ 10°C 8°C
CONSTANTA 9°C 12°C
CRAIOVA 13°C 15°C
BRASOV 11°C 10°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 18 Februarie 2019, 17:17
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 18-02-2019
Deschidere: 7657.08
Maxim: 7756.91
Mimim: 7657.08
Variatie: 1.08%
TLV
1.84
0.66%
FP
0.88
0.57%
BRD
11.72
2.43%
SIF5
2.06
0.73%
SNP
0.35
0.58%
SNG
31.90
2.56%
TGN
341.00
3.12%
DIGI
27.75
2.94%
EL
10.78
1.69%
SIF3
0.23
0.21%
ARHIVĂ ȘTIRI