Compania aeriană din Belarus ajunge în pragul falimentului, în urma incidentului de la Minsk

Probleme financiare după incidentul de la Minsk
Probleme financiare după incidentul de la Minsk
28 mai 2021, 22:13

Majoritatea vecinilor Belarusului şi multe state europene au interzis zborurile companiei Belavia. Uniunea Europeană a propus închiderea spaţiului său aerian pentru Belavia şi interzicerea aterizării avioanelor sale pe aeroporturile din UE.

Belavia este singura companie aeriană din Belarus, un stat cu o populaţie de 9,5 milioane de locuitori.

Compania a reuşit să supravieţuiască pandemiei, care i-a redus traficul de pasageri la 1,7 milioane în 2020, cu 58% mai puţin decât în 2019.

Recent, compania a raportat o pierdere netă de 92 milioane ruble (36 milioane de dolari) pentru 2020, comparativ cu un profit de 68,3 milioane de ruble în 2019, dar a precizat că a obţinut noi comenzi de la persoanele care vroiau să călătorească spre şi dinspre Europa via Minsk.

Belavia menţiona în special rutele dinspre Vilnius spre Amsterdam, Frankfurt, Paris şi Londra. În prezent toate aceste rute sunt închise.

Belavia precizează că are interdicţie de a mai zbura în Lituania, Letonia, Polonia, Cehia, Franţa, Suedia, Finlanda,Austria, Italia, Spania, Germania, Belgia, Olanda şi Marea Britanie.

Lista ar putea să fie extinsă în curând. Vineri, Ucraina a anunţat că a interzis accesul avioanelor din Belarus în spaţiul său aerian.

Potrivit analiştilor, Belavia a acumulat datorii importante pe măsură ce şi-a extins flota de 30 de aparate, dintre care jumătate sunt închiriate.

La finele anului trecut, Belavia avea datorii totale de 400 milioane de dolari, inclusiv obligaţii de leasing în valoare de peste 220 milioane de dolari.

O parte din aceste obligaţii sunt către firma Air Lease Corporation (ALC), cu care a semnat în luna iulie 2018 un contract de leasing pentru cinci avioane Boeing 737 MAX.

„Compania trece printr-o perioadă foarte dificilă”, a declarat Oleg Panteleev, directorul companiei de analiză Aviaport, reerindu-se la Belavia.

Înfiinţată în 1996, la doi an de la venirea la putere a preşedintelui Alexander Lukaşenko, Belavia avea 2.100 de angajaţi la finele anului trecut.

Oleg Panteleev crede că cel mai probabil Belavia va trebui să facă restructurări importante, inclusiv în rândul angajaţilor şi flotei.

„Pe de altă parte, Belarusul nu îşi va abandona compania aeriană naţională”, a spus Panteleev, sugerând că autorităţile de la Minsk ar putea veni în sprijinul companiei aeriene.

Oficial, Belavia a anunţat miercuri că nu există planuri pentru concedieri, dar a recunoscut că ar putea fi necesare măsuri de reducere a costurilor şi „optimizare” a structurii de personal.

Sursa: Agerpres

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite