Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Comisia Europeană cere explicații Metrorex privind noua magistrală care urmează să lege Bucureștiul de aeroportul Henri Coandă

O investitie de 1,3 miliarde de euro, construcția metroului care va lega Bucureștiul de aeroportul internațional Henri Coandă stârnește controverse la cel mai înalt nivel. Comisia Europeană a cerut Metrorex explicații: de ce noua magistrală costă atât de mult și ocolește tocmai centrul orașului. Compania a anunțat că va clarifica problema în două luni. Cert este că pe trasee încep să apară proiecte imobiliare de sute de milioane de euro.

19 Martie 2018, 20:26 |
Proiectul privind magistrala care leagă Bucureștiul de Otopeni, criticat de Comisia Europeană
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Metrorex începe exproprierile pentru construcția magistralei M6, chiar dacă proiectul este criticat de Comisia Europeană, unul dintre potențialii finanțatori. Oficialii de la Bruxelles cer lămuriri: de ce a fost ales un traseu șerpuit, lung de 14 kilometri, cu 12 stații, care va duce călătorii spre 1 Mai și mai departe către Gara de Nord. De ce nu o varianta mai scurtă spre Piața Victoriei, adică în centrul orașului.

"S-a avut în vedere legătura directă între principala gară a orașului și principalul aeroport. Mai mult decât atât, șerpuiește, trece pe lângă Pajura, un cartier important, și pe lângă pavilionul expozițional Romexpo, unde sunt foarte multe târguri și mulți străini au legătură facilă cu aeroportul", spune Octavian Udriște, fost director Metrorex.

În cazul metroului spre Otopeni una dintre probleme este costul şi distanţa faţă de centru. Aceeaşi investiţie poate fi realizată pe actuala magistrală de metrou care duce spre Pipera. În acest caz ar fi nevoie numai de câteva staţii în plus faţă de infrastructura actuală și nu de un proiect foarte mare" - spune Bogdan Alecu, jurnalist specializat în transporturi.

Construcția unei linii de metrou care să lege Piața Victoriei de aeroport a mai fost propusă în anii '90, dar traseul a fost reconfigurat. Noua rută ține cont și de potențialul de dezvoltare de la suprafață.

Zona Expoziției, din nordul Capitalei, este tot mai căutată de constructori. Atrași de terenurile libere, dar și de construcția unui metrou care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni, dezvoltatorii imobiliari pregătesc investiții de peste 300 de milioane de euro. Aici vor construi clădiri de birouri, dar și ansambluri rezidențiale cu peste 1.000 de apartamente.

Pentru construcția magistralei, Metrorex mizează pe 330 de milioane de euro puse la dispoziție de guvernul Japoniei. Diferența de aproape un miliard de euro ar urma să fie acoperită de la bugetul de stat și din finanțare europeană.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 28°C
IASI 27°C 28°C
CLUJ 26°C 27°C
CONSTANTA 25°C 25°C
CRAIOVA 27°C 28°C
BRASOV 24°C 25°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 23 Iulie 2018, 16:28
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-07-2018
Deschidere: 7898.09
Maxim: 7976.77
Mimim: 7898.09
Variatie: 0.79%
FP
0.89
0%
SNG
31.55
1.29%
TGN
325.50
0.31%
TLV
2.49
0.81%
SFG
25.00
3.85%
SIF3
0.21
0.71%
SIF5
2.10
0.48%
ALR
3.41
2.57%
BRD
13.40
1.52%
SNN
7.38
0.41%
ARHIVĂ ȘTIRI