Comerțul online, o afacere de 2 miliarde de euro. Numărul magazinelor online s-ar putea dubla anul acesta

Românii au prins gustul cumpărăturilor pe Internet. Anul trecut, au achiziţionat online produse de peste 2 miliarde de euro. Ţara noastră a avut cea mai mare rată de creştere în acest domeniu din Europa. Odată cu creșterea comenzilor, s-au înmulțit și reclamațiile. ANPC a primit mii de sesizări.

05 Iulie 2017, 23:26 (actualizat 05 Iulie 2017, 23:28) |
Comerțul online, o afacere de 2 miliarde de euro
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Florin este unul din directorii celui mai mare magazin virtual din România, cu vânzări de 500 de milioane de euro anul trecut.

În spatele magazinului online este un efort logistic uriaș.

La cel mai mare depozit al magazinelor on-line din România  lucrează peste 500 de salariați care livrează zilnic peste 40.000 de produse.

Comertul online românesc a înregistrat, anul trecut, cea mai mare creștere din Europa: 38%, dublu față de media europeană. S-au înmulțit, însă, și reclamațiile. În 2017, ANPC a primit peste 4.000 de sesizări numai în regiunea București-Ilfov.

În prezent, în Europa de Vest, peste 80% dintre cumpărături se fac pe Internet. În România, ponderea este mult mai mică, de 20%. Mai mult, deși avem Internet de mare viteză, țara noastră ocupa un loc codaș la numărul utilizatorilor de calculator. Din acest motiv, părerile românilor despre cumpărăturile online sunt împărțite.

În prezent, în țara noastră sunt peste 5.000 de magazine online, iar numărul acestora s-ar putea dubla până la sfârșitul anului. Recent, unul dintre giganții mondiali ai comerțului online a deschis, la Iaşi, un centru de suport tehnic, în care lucrează peste 400 de specialiști. Semn că România nu mai e privită doar ca o piață de desfacere.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 3°C 5°C
IASI -2°C 3°C
CLUJ -6°C -1°C
CONSTANTA 0°C 2°C
CRAIOVA 1°C 4°C
BRASOV -4°C -1°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
TVR65
ARHIVĂ ȘTIRI